2020 e un an mare pentru Xiaomi, care îi găseşte pe chinezi pe locul întâi în pieţe uriaşe ca India, dar şi crescuţi foarte mult în Europa. E şi un an special de aniversare, compania împlinind 10 ani de existenţă. Cu această ocazie, cofondatorul companiei, Lei Jun a explicat ce înseamnă logo-ul companiei şi particula "Mi".
Fie că vă vine să credeţi sau nu, e vorba despre o aluzie la filmele cu Tom Cruise "Mission Impossible". Lei Jun a detaliat tot pe forumul destinat comunităţii de fani Xiaomi. Aflăm că prima întâlnire a creierelor luminate care au deschis firma a avut loc pe 14 ianuarie 2010. A partajat şi o fotografie cu fondatorii la o ceainărie, ieşiţi să pună la cale detaliile. Mai descoperim că Xiaomi s-ar fi putut numi foarte uşor "Red Star", daca nu era o problemă cu trademark-ul şi drepturile asupra numelui.
"Xuande" a fost o altă propunere, dar nu sună aşa atractiv ca Xiaomi. Tot pe listă au mai fost şi propuneri ca "Red Storm", "Antong" sau "Lingxi". E bizar să auzim de chestiunea cu Mission Impossible, deoarece ştiam că acel "Mi" înseamnă "Mobile Internet", indicând că Xiaomi e o companie care se ocupă de produse mobile pe Internet. Ce e drept la începuturile sale Xiaomi şi ascensiunea sa păreau o "misiune imposibilă" sau foarte, foarte grea.
"Xiaomi" luat ca un cuvânt înseamnă "Mei şi orez", o aluzie la un concept budist. Înseamnă că trebuie să porneşti de la lucrurile mici pentru a ajunge la cele mari.