Era o perioadă când trupa Voltaj se lăuda că era prima formaţie de la noi care a înregistrat un videoclip cu un telefon mobil. Şi rezultatul nu arăta rău. Apoi a devenit tot mai comună practica de a vedea scurtmetraje sau chiar lungmetraje realizate cu ajutorul telefoanelor mobile. Plus unele spoturi, videoclipuri ale unor trupe şi alte creaţii video. Acum Samsung Galaxy S21 Ultra a fost lăsat pe mâna unor cineaşti apreciaţi şi ce a ieşit vedeţi mai jos.
Samsung Electronics a realizat un parteneriat cu regizori reputaţi pentru a ilustra capacitatea de filmare a flagshipului său actual. Primul cineast cooptat este britanicul Joe Wright, cunoscut pentru peliculele "Pride and Prejudice" şi "Atonement". De această dată a regizat un scurt metraj numit "Princes & Peppernose", al cărui trailer se vede mai sus. Observăm că telefonul cu care e filmat filmul se descurcă foarte bine la filmarea cu lumini intense, la focalizarea în scene dificile, cu multe subiecte în mişcare şi la capturi cu foarte multe detalii.
Despre poveste nu înţelegem mare lucru, dar ne dăm seama că are de-a face cu un soi de Pinochio din turtă dulce şi câţiva regi şi saltimbanci care îşi caută locul în societatea modernă. În cadrul filmărilor a fost folosită camera ultrawide mult, dar şi o serie de closeup-uri care oferă un feeling fantomatic amintind de capturile Super8, conform regizorului.
Un alt film este în producţie şi pentru regizorul chinez Sha Mo, cunoscut pentru peliculele "Love Will Tear Us Apart" şi "My Huckleberry Friends". El a folosit Samsung Galaxy S21 Ultra pentru a realiza "Kids in Paradise", o peliculă emoţionantă despre copiii de la o şcoală mică din provincie şi conflictele lor. Regizorul s-a axat pe Director's Mode aici, realizând 3 capturi simultane cu camerele telefonului, pentru o experienţă profi de filmare.
Parteneriatele vor continua şi cu alţi regizori de pe glob, iar cele două filme vor intra chiar la marile festivaluri de film, precum cel din Coreea de Sud în această lună.
PS: Am filmat si noi un documentar despre Buziaș cu 15.000 de vizionari, folosind un Galaxy Note 10+ aici.