Motorola ne-a prezentat în cadrul unui eveniment online telefoanele Moto G de generaţie nouă, Moto G10 şi Moto G30, dar şi noua sa strategie. Aceasta implică trecerea la denumiri noi pentru seria Moto G, care primeşte acum două cifre în nume. Aflăm şi că seria Moto G este "cea mai iubită franciză", după sute de milioane de unităţi vândute. Ce a mai plănuit şi schimbat Moto aflaţi mai jos.
În primul rând Europa este o piaţă cheie pentru Motorola, iar creşterea continuă din regiune împinge în față brandul ca întreg. Pe viitor Moto va creşte investiţiile în vizibilitatea brandului şi va interacţiona mai mult şi mai bine cu clienţii şi fanii săi. Moto vrea să devină mai relevantă şi mai accesibilă şi interactivă. Compania vrea să redefinească modul în care consumatorul european se raportează la acest brand cu tradiţie. Astfel se va desprinde şi factorul cheie care separă Moto de concurenţii săi.
Abordarea va fi una "digital first", având rolul de a oferi o experienţă ideală clientului aflat în căutarea unui produs. S-a discutat despre site-uri cu vizualizare la 360 de grade a produsului şi chiar de companioni virtuali care te vor asista cu avataruri 3D în experienţa de achiziţie şi încercare a produsului. Moto propune o experienţă fără atingere, pe bază de AR în interacţiunea viitoare cu clienţii.
Motorola ne-a reamintit că este o organizaţie globală, cu prezenţa puternică în America Latină şi în America de Nord. Crossover-ul şi dezvoltarea de produse se face cu o profundă integrare a tehnologiilor celor de la Lenovo.
Din acelaşi eveniment am aflat şi că va continua parteneriatul cu Ducati, deci vom mai vedea proiecte la comun cum a fost cel cu Moto G 5G. Motorola îşi asociază brandul şi cu echipa de baschet Brooklyn Nets, ca sponsor şi îşi creşte vizibilitatea în acest mod. Produsele vor fi promovate prin campanii de tip "you want it, you got it", începute deja cu seria Moto G9.
Publicul ţintă este compus din cei care au un scop şi o ţintă clară în viaţă, care sunt gata să se exprime şi să folosească unelte moderne pentru a îşi croi drumul prin viaţă. E un public inspirațional, de cei care trec uşor peste obstacole. Pe ei îi ţinteşte Motorola ca exponenţi ai produselor sale, dar nu vă gândiţi musai la influenceri sau sportivi. A fost dat exemplul unei mame singure cu 2 copii.
Cât despre veniturile Moto în 2020, trimestrul 3 a adus o revenire pe creştere după un început de an 2020 afectat de pandemie. Vânzările au crescut cu 27% faţă de trimestrul anterior, iar veniturile cu 39%. A fost şi un al doilea trimestru cu profit operaţional pozitiv.
Creşterea de activări de telefoane a fost cu 120% din aprilie până în trimestrul 3 şi asta în toate regiunile. Printre produsele de succes citate au fost Moto G 5G Plus, Lenovo Legion Duel (telefon de gaming), seria Moto G9 şi E7+, dar şi RAZR 5G, acesta din urmă vândut de peste 50 de parteneri în 35 de regiuni.
Pe viitor va continua o integrare mai profundă cu Lenovo şi am putea vedea funcţii specifice produselor Lenovo ajungând pe telefoane Motorola, precum ThinkShield spre exemplu. Se discuta şi despre îmbinarea ideii de casual gamer (Motorola) cu cea de lifestyle gamer (Lenovo).
Ştim şi stâlpii principali ai strategiei Moto:
- Telefoanele premium: axare pe design, disruptorii pieţei, performanţă de top
- Motorola One: ies în evidenţă din mulţime, aduc tehnologie nouă rapid pe piaţă
- Moto G: gândit pentru ceea ce contează, funcţii premium la preţ atractiv
- Moto E: produse entry level cu funcţii de bază la preţ mic
Moto vrea să se poziţioneze că brand de încredere, inovator, incluziv (oricine e binevenit în universul său), comunicând pe un ton încrezător, provocator şi autentic. Noile telefoane sunt doar începutul.





