Nokia renunţă complet la flagshipuri, HMD Global confirmă că aruncă prosopul în acest segment

2.003 ori
<b>Nokia renunţă complet la flagshipuri, HMD Global confirmă că aruncă prosopul în acest segment </b>La MWC 2022, brandul Nokia a avut o prezenţă puternică, dar sub două forme: cea operată de HMD Global cu telefoane de buget şi startup-ul francez OFF Global, care a venit cu laptopuri. Ei bine acum aflăm că HMD Global a confirmat că renunţă

La MWC 2022, brandul Nokia a avut o prezenţă puternică, dar sub două forme: cea operată de HMD Global cu telefoane de buget şi startup-ul francez OFF Global, care a venit cu laptopuri. Ei bine acum aflăm că HMD Global a confirmat că renunţă la flagship-uri şi nu va mai opera în acest segment

Vă reamintesc că HMD Global a cumpărat licenţa pentru brandul Nokia în 2016 şi de atunci a lansat doar un singur flagship, Nokia 9 Pureview. În schimb a avut telefoane midrange interesante, ca Nokia 8.1 de exemplu şi la unele capitole şi Nokia 8.3. Primele generaţii de Nokia 5 şi Nokia 6 nu au fost nici ele rele, dar succesorii nu prea au impresionat, mai ales prin raportul calitate-pret. 

În ultimii ani am tot aşteptat un succesor pentru Nokia 9 Pureview, care era în dezvoltare, dar a fost grav lovit de pandemie. Revenind la chestiunea momentului, Adam Ferguson, şef pe secţiunea Product Marketing la HMD a discutat cu jurnaliştii de la Android Authority la MWC 2022 şi aşa a ieşit la iveală informaţia. Oficialul a recunoscut că a produce un telefon de 800 dolari nu mai are sens pentru companie acum.

În plus, HMD nu mai vrea se înhame la un "război al specificaţiilor cu alţi jucători din industrie şi preferă să facă ceva diferit". Dacă ne uităm la ce au adus la MWC, acel "ceva diferit" este mai degrabă reprezentat de telefoane 4G ieftine. La mijloc de 2018 Nokia era al optulea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, iar acum este pe locul 11.

Lucrurile au început să stea totuşi un pic mai bine recent, cu vânzări cu 41% mai mari în 2021 decât în 2020. Posibil ca HMD să aştepte să adune o bază de fani şi capital destul de mare încât să se înhame la un flagship în adevăratul sens al cuvântului.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×