Operatorii forţaţi de FCC să blocheze SMS-urile frauduloase; Pe când şi la noi, la ANCOM?

1.267 ori
<b>Operatorii forţaţi de FCC să blocheze SMS-urile frauduloase; Pe când şi la noi, la ANCOM?</b>FCC, autoritatea federală din SUA care se ocupă cu comunicaţiile a luat o măsuţă mult aşteptată. Obligă furnizorii de servicii să blocheze mesajele text frauduloase. Sper să vedem aşa ceva şi la noi via ANCOM

FCC, autoritatea federală din SUA care se ocupă cu comunicaţiile a luat o măsuţă mult aşteptată. Obligă furnizorii de servicii să blocheze mesajele text frauduloase. Sper să vedem aşa ceva şi la noi via ANCOM.

Numărul de mesaje de scam sau spam a crescut enorm în special pe durata pandemiei. Asta pentru că era uşor să falsifici un mesaj trimis de curier, bancă, de cei de la taxe, ba chiar de la o "rudă care şi-a pierdut telefonul". În special cei în vârstă sau atehnici pică în aceste capcane. Inclusiv în România am avut campanii de SMS spam, în numele firmelor de curierat, Poștei Române şi altor entităţi.

Spam

Revenind la SUA, FCC a adoptat un ordin de lege că solicită blocarea mesajelor text care par să vină de la numere de telefon care au probabilitate mică de a transmite mesaje text. Asta înseamnă numele invalide, nealocate şi nefolosite. Include şi numele pe care abonatul le-a identificat ca unele care nu trimit niciodată mesaje text şi unele pe care agenţiile guvernamentale le-au identificat ca inactive. 

Furnizorii de servicii mai sunt obligaţi prin noua lege să creeze un serviciu de contact la care lumea să sune pentru a afla detalii despre mesajele text frauduloase. Aflăm şi că între 2015 şi 2022 plângerile cu privire la mesajele de genul au crescut de la 3000 la 18900 pe an. Problema cu ele e că spre deosebire de robocalls ele vor fi citite aproape imediat şi uneori se apasa din greşeală pe linkurile incluse.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×