Am tot auzit de câteva luni ca spectrul pandemiei de Covid-19 va afecta serios toate economiile globale, dar şi segmentul smartphone. Acum că suntem bine ancoraţi în trimestrul 2 al anului privim spre repercusiunile virusului asupra acestei zone prin prisma cifrelor publicate de către Gartner. Rezumatul sună aşa: piaţa smartphone globală a picat cu 20% în T1 2020.
E vorba aici despre vânzările smartphone care au scăzut în T1 2020 faţă de T1 2019. Top a rămas în continuare cam la fel, cu Samsung pe primul loc, apoi Huawei, Apple, Xiaomi şi Oppo. În mod interesant Apple a avut o scădere mai mică de vânzări decât Oppo, Samsung sau Huawei, marele perdant, cu cel mai mare declin din acest top.
Xiaomi pare să fi tras lozul câştigător, pentru că ei sunt singurii care au crescut faţă de 2019, cu 1.4%. Aflaţi că Samsung a vândut 55.3 milioane de telefoane în primele 3 luni ale anului, având o cotă de 18.5%. Huawei a vândut 42.4 milioane, pentru o cotă de 14.2%, în vreme ce Apple i-a suflat în ceafă cu 40.9 milioane şi 13.7%. Xiaomi e la cota de 27.8 milioane şi 9.3%, iar Oppo la 23.9 milioane şi 8%.
Experţii şi analiştii au descoperit şi secretul Apple pentru a nu înregistra un picaj serios: firma din Cupertino şi-a servit clienţii via magazine online, iar producţia sa a revenit la normal mai rapid, odată cu deschiderea Foxconn încă de la final de martie. Gartner mai scrie şi dacă nu era Covid-19, atunci Apple ar fi doborât un nou record de vânzări iPhone la nivel global.
Viitorul se anunţă complicat pentru Huawei, între revenirea după Covid-19, problemele cu SUA şi interdicţia la nivel de cipuri şi lipsa de servicii Google. Oppo a înregistrat o scădere de vânzări cu 19.1% în T1 2020, iar ei sunt bine ancoraţi în distribuţia offline, magazine fizice în Asia, care au fost închise de pandemie.
Pentru a compensa Oppo a început să dezvolte zona online. Secretul Xiaomi pentru a înregistra creştere e preţul scăzut al telefoanelor sale şi faptul că activează puternic în zona midrange, în special prin brandul Redmi.