Recent Samsung a oferit informații cu privire la veniturile sale pentru cel de-al doilea trimestru din acest an. La o zi distanță au apărut și rezultate Canalys ce implică mai multe brand-uri și vânzările acestora la nivel global. Ei bine, se pare că piața smartphone-urilor este în plină creștere. Vorbim despre a treia creștere consecutivă trimestrială chiar, impulsionată aparent de inițiativele de inovare a produselor din partea companiilor. Mai jos am detalii.
În ciuda unei creșteri modeste de 1% în ceea ce privește livrările, Samsung și-a menținut poziția de lider, cu 53,5 milioane de unități livrate. Apple ocupă locul al doilea, cu 45,6 milioane de unități, beneficiind de un impuls puternic în America de Nord și piețele emergente. Xiaomi nu e departe, clasându-se pe locul al treilea, cu 42.3 milioane de unități livrate și o cotă de piață de 15%. Pe locul 4 se află vivo, companie ce a reușit să livreze 25,9 milioane de unități, cu o cotă de piața de 9%.
Canalys arată că, în a doua jumătate a anului 2024, Apple și Samsung se vor concentra pe consolidarea strategiilor pe termen lung în piețele mature, în timp ce alte branduri vor încerca să crească vânzările în piețele emergente. Totuși, în ciuda cererii sezoniere din a doua jumătate a anului, este puțin probabil ca piața smartphone-urilor să vadă o creștere de două cifre pe tot parcursul anului 2024.
Evident, pe acest segment foarte important pentru producători e să ofere motive utilizatorilor pentru upgrade. Flagship-urile sunt în continuare bine vândute, dar modelele midrange și high-midrange se estimează că vor primi procesoare din ce în ce mai bune, display-uri generoase și luminoase, senzori foto de top, împrumutați de la flagship-uri.
Am văzut în acest an și primele modele midrange ce beneficiază de funcții AI spectaculoase și pare că pe același plan vor fi duse „lupte” între producători și în a doua jumătate a acestui an.