Finalul de luna octombrie aduce și centralizarea datelor pe trimestrul 3 din 2024, când vine vorba de vânzări și livrări. Suntem deja intrați de o lună în T4 și avem cifre clare cu privire la piața smartphone. Lider rămâne Samsung și cum stă cu procentajele, vânzările și mai ales lupta cu Apple, aflați mai jos.
Începem cu cifrele de la Canalys, firma de analiză a pieței, care are următoarea concluzie: piața smartphone globală s-a „vindecat” încet, dar sigur după pandemie. A ajuns la cea mai bună performanță într-un trimestru 3 din perioada pre-pandemică încoace. Conform celor de la Canalys, companiile producătoare de telefoane au livrat în total aproape 310 de milioane de unități, cel mai bun rezultat din intervalul iulie-septembrie 2021.
Samsung a rămas compania numărul 1, dar ecartul față de locul 2 s-a micșorat. Apple a fost cu doar un procent în spate (cota de piață), în vreme ce Xiaomi se afla cu 4 procente în spate. Pe de altă parte, Samsung a înregistrat o scădere de 2% în cota de piață. Apple a urcat puțin datorită seriei iPhone 16. Canalys subliniază și că Apple a reușit să vândă cu mare succes telefoane mai vechi, că iPhone 13, în volume mari pe piețe ca India.
Toate indiciile duc spre un trimestru 4 din 2024 dominat de Apple, cum se întâmplă de obicei.
Iată cum arată top 5 companii producătoare smartphone în trimestrul 3 din 2024:
- Samsung: 57.5 milioane de telefoane livrate, cota de piață 19%
- Apple: 54.5 milioane de telefoane livrate, cota de piață 18%
- Xiaomi: 42.8 milioane de telefoane livrate, cota de piață 14%
- OPPO: 28.6 milioane de telefoane livrate, cota de piață 9%
- vivo: 27.2 milioane de telefoane livrate, cota de piață 9%
- Altele: 99.4 milioane de unități, 32% cota de piață
Venituri Samsung
Samsung a înregistrat în trimestrul 3 din 2024 venituri de 22.13 miliarde de dolari în zona Mobile, o creștere de 2% față de aceeași perioadă din 2023 și de 11% față de perioada de 3 luni de dinainte. Profitul operațional a fost de 2.04 miliarde de dolari. Vânzările totale ale întregului business, cu toate segmentele sale, de la televizoare la componente, s-au ridicat la 57.38 miliarde de dolari, iar profitul la 6.65 miliarde. Rezultatele au fost postate de Samsung însăși pe pagina sa oficială. Compania s-a descurcat bine în special în zona de componente pentru servere și AI.
Ce au realizat celelalte companii?
Xiaomi s-a bazat mult pe deschiderea de magazine fizice și extinderea prezenței sale în diferite țări. OPPO și-a rebranduit seria A3 și a găsit succesul în Asia de Sud-Est, în zona entry level și midrange.
vivo a operat pe piața midrange, compensând în Asia dispariția din Europa. Dar și acolo e gata să revină, după ce a rezolvat problemele cu brevetele și procesele cu Nokia. Acestor 3 companii le-a adus creștere zona Asia Pacific, urmată de America Latină. Canalys subliniază că telefoanele accesibile sunt vitale pentru vânzările de volum și cotele de piață, dar nu sunt mari generatoare de profit.
Ce așteptări sunt pentru 2025?
În 2025 sunt așteptări că piețele mature, precum SUA, China, Europa de Vest, să aibă o creștere a telefoanelor premium cu funcții AI. vivo și HONOR își vor extinde zona midrange și magazinele fizice pop-up, dar și parteneriatele.