Atunci când spunem purtabile ne gândim în special la ceasuri şi brăţări de fitness. Totuşi, trebuie să includem aici şi căştile, fie de tip clasic, fie de tip earbuds. Cel mai nou studiu publicat de IDC indică o creştere a purtabilelor în trimestrul 2 al anului 2020, propulsate chiar de aceste căşti. Avem detalii mai jos.
Tot mai multă lume se gândeşte la sănătate în perioada pandemiei şi mulţi au cumpărat ceasuri şi brăţări de fitness care măsoară nivelul oxigenului din sânge. În plus, după atât de mult stat în casă, e un trend acum de a reveni la jogging şi sport pentru a da jos kilogramele acumulate. Căştile wireless merg şi ele foarte bine, tot mai multe branduri intrând pe piaţa cu modele cu anulare activă a zgomotului. Apple rămâne pe primul loc ca livrări de purtabile, dar Huawei e pe primul loc la creştere faţă de 2019.
IDC scrie că purtabilele au crescut cu 14.1% în trimestrul 2 din 2020 şi au inclus 86.2 milioane de unităţi livrate global. Un nou sub segment se remarcă aici, "ascultabilele", adică practic căşti. Acestea au o cotă de 60% din toate purtabilele şi au crescut cu 32.6% faţă de T1 2020. Apple a dominat cu AirPods şi Beats, în vreme ce Samsung şi Xiaomi au ocupat locurile 2 şi 3. Sony, Jabra, Bose se afla şi ei în top, având modele ceva mai scumpe şi high end.
Ceasurile şi brăţările de fitness au reprezentat 32.9% din livrări şi au scăzut cu 46.8% în livrări faţă de anul anterior. Apple e primul loc la ceasuri, urmată de Huawei şi Xiaomi. Huawei a crescut cu 58% faţă de 2019. Fitbit şi Garmin au prins şi ele top 5. Cifrele pe trimestrul 3 vor arăta mai bine, pe măsură ce piaţă îşi revine.