vivo susține încă din 2017 că în viitor, cercetarea în domeniul tehnologiei mobile nu va mai avea ca scop final inovațiile tehnologice într-un singur domeniu. În schimb, se va concentra pe inovații tehnologice generale și va ține cont de faptul că un smartphone nu înseamnă mai mult decât suma componentelor sale. Viziunea pe care se bazează strategia companiei a determinat modul în care folosesc resursele valoroase din diferite părți ale lumii atunci când desfășoară programe de cercetare și dezvoltarea. Azi aruncăm o privire spre Centrul R&D vivo din Tokyo, locul care păstrează strategia globală a companiei privind tehnologia, accentul fiind pus pe camerele foto.
Scopul acestui Centru R&D vivo din Tokyo este analizararea tehnologiilor pentru camere, noi sau în dezvoltare, care vor fi folosite peste doi ani. De asemenea, centrul încearcă să accelereze dezvoltarea prototipurilor în scopul comercializării produselor conform strategiei globale a companiei. Aflăm că înființarea centrului din Tokyo a fost extrem de importantă pentru vivo. Dl. Masazumi, Chief Expert la Centrul R&D vivo din Tokyo spune:
„Japonia are o tradiţie de peste 100 de ani în dezvoltarea tehnologiilor de imagistică şi a trecut prin toate etapele, de la peliculă de celuloză la imagini digitale, ajutând la perfecţionarea lentilelor, senzorilor şi motoarelor. Tehnologia camerelor pentru dispozitive mobile, inclusiv imagistica pentru smartphone, poate fi dezvoltată doar pornind de la o industrie de imagistică solidă şi matură şi acesta a fost principalul avantaj al locaţiei Centrului R&D din Tokyo.“
Cum centrul R&D din Tokyo a continuat să se dezvolte, acesta a fost mutat din Shimbashi în Gochrome, Chuo-ku, zona centrală a metropolei Tokyo. Este vorba despre cea mai activă zonă a orașului, preferată de companiile din domeniul imagisticii. Producătorii au dezvoltat aici, de-a lungul anilor camere pentru automobile, pentru sporturi și camere industriale, toate contribuind la dezvoltarea unor tehnologii de imagistică mai bune pentru smartphone-uri.
Aceste tehnologii nu sunt folosite încă la scară largă pe piața din China, țara originară a companiei vivo, dar la fel ca în cazul lansării camerei de referință, cu tehnologie gimbal, beneficiile acestor tehnologii vor ajuta la îmbunătățirea produselor viitoare.
Provocări întâmpinate la dezvoltarea noilor tehnologii în pandemie
Toate centrele R&D din lume au întâmpinat dificultăți în perioada pandemiei. De exemplu, când trec de la stadiul de testare la producție în masă, prototipurile, care sunt verificate și îmbunătățite continuu, trebuie să fie asamblate în produse fabricate în China. Astfel, atât în cercetare, cât și în producția în masă, secretul este realizarea unui protoip funcțional obținut pe baza testelor de simulare. Prin repetarea acestui proces şi prin ajustări, îmbunătăţiri, reglaje şi corecţii continue, tehnologiile noi pot fi adaptate pentru a funcţiona perfect împreună cu produse din diverse categorii.
O altă provocare cu care s-a confruntat echipa R&D din Tokyo a fost faptul că Japonia şi China folosesc specificaţii diferite de hardware pentru smartphone. Centrul R&D din Tokyo a recomandat ca soluţie viabilă folosirea resurselor locale originale pentru R&D prin crearea unor parteneriate cu instituţiile de învăţământ superior locale şi menţinerea unei comunicări continue cu sediul central din China.
Proiectul vivo pentru viitor pornind de la nevoile utilizatorilor
Cel mai important principiu pe care se bazează activitatea R&D a companiei este abordarea centrată pe utilizator. Astfel, fie că e vorba de camera cu tehnologie vivo sau cipul de imagistică V1, ele au fost create de vivo pornind de la informațiile și evaluările oferite de către utilizatori. Echipa din China analizează viitoare tendințe din domeniul telefoanelor mobile pe baza părerilor utilizatorilor. Informațiile ajung apoi la echipa R&D din Tokyo.
Dl. Masazumi a realizat prin folosirea acestui proces că cererile utilizatorilor din diferite zone sunt foarte asemănătoare uneori:
„La fel ca alţi utilizatori din lume, utilizatorii chinezi au aşteptări mai mari în ceea ce priveşte imagistica de înaltă definiţie, însă la fiecare generaţie nouă de dispozitive, spaţiul din telefon pentru modulul de lentile devine tot mai mic. În prezent, obiectivele camerelor sunt subansambluri. Pe viitor, acestea ar putea fi integrate într-o singură componentă, cu senzori care să asigure o sensibilitate mai mare la lumină şi o transmitere mai rapidă a datelor.“
Spre final aflăm că vivo a investit în cercetare și a înființat 10 centre R&D în 10 locuri diferite: Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Shanghai, Hangzhou, Xi’an, Taipei, San Diego şi Tokyo. Aceste centre au ca scop dezvoltarea de tehnologii și servicii de ultimă generație, inclusiv tehnologie 5G, inteligență artificială, design industrial, sisteme de imagistică și alte tehnologii inovative, multe urmând a fi implementare în produse vivo viitoare.
Pe viitor, vivo îşi doreşte să ajungă pe cât mai multe pieţe şi să îşi extindă reţeaua de centre R&D, continuând să ofere produse şi servicii inovatoare, adaptate nevoilor utilizatorilor.

_592x333.jpg)
