Piaţa smartphone din China este una foarte disputată, iar după scăderea ritmului de lansări Huawei, lupta a devenit acerbă pentru locul întâi. Şi-l dispută în special Oppo şi Vivo, iar acum Vivo pare a fi preluat şefia clasamentului. Cel mai nou raport săptămânal legat de cotele de piaţă provenit de la Counterpoint Research arată că Vivo e acum pe locul întâi.
Raportul cel nou acoperă săptămâna 11 din anul curent, adică intervalul 8-14 martie. Vivo are o cotă de piaţă de 24%, iar Oppo e pe locul 2, cu o cotă de piaţă de 21%, în vreme ce Huawei e pe 3, cu 15%. Counterpoint afirma că această performanţă a fost atinsă prin vânzări puternice ale unor modele ca Vivo Y30 şi Y31, terminale de buget, dar şi unele mai bine dotate, precum Vivo S9 5G şi S9e 5G. Raportul indică şi faptul că insistenţa Vivo de a vinde în special telefoane 5G şi a împinge în față segmentul.
76% dintre telefoanele vândute de Vivo în ultima vreme sunt modele 5G. Sunt destul de populare şi modelele Vivo NEX, dar şi cele din seria X. Nu uităm şi de seria iQOO, care se ocupă de telefoane high midrange şi modele de gaming. Apoi avem modelele X50 şi X60 cu gimbal şi dotări de top. Vivo a intrat în ultimul an şi în Europa, iar la început de 2021 a deschis şi o filială în România. Trebuie totuşi spus că la final de ianuarie 2021 Oppo a devenit cel mai mare brand smartphone din China, depăşind Huawei.
Atunci Oppo avea o cotă de 21%, iar Vivo era la 20%, la egalitate cu Huawei. Apple şi Xiaomi erau pe 4 şi 5 cu 15%. Ce le lipseşte celor de la Vivo în acest moment este un flagship în stil Oppo Find X3 Pro, cu extra inovaţie şi un design care să facă lumea să vorbească.