Vodafone România anunță al doilea val de scumpiri din 2025: Abonamentele de telefonie se scumpesc cu 1.3 euro

3.649 ori
<b>Vodafone România anunță al doilea val de scumpiri din 2025: Abonamentele de telefonie se scumpesc cu 1.3 euro</b>Abonații Vodafone din România vor scoate din buzunar mai mult, începând cu următoarea factură. Operatorul a notificat clienții despre o nouă creștere a tarifelor lunare pentru serviciile de telefonie mobilă. Majorarea se ridică la 1.3 euro (TVA inclus)

Abonații Vodafone din România vor scoate din buzunar mai mult, începând cu următoarea factură. Operatorul a notificat clienții despre o nouă creștere a tarifelor lunare pentru serviciile de telefonie mobilă. Majorarea se ridică la 1.3 euro (TVA inclus). Conform mesajului transmis de companie, această nouă „indexare” are scopul de a susține „standardele ridicate de calitate” ale serviciilor oferite. Mai jos avem detalii.

Dacă acest lucru vă sună familiar, e pentru că aceeași formulare a fost folosită în martie 2025, când abonamentele s-au scumpit cu 5.8%. Este a doua ajustare de preț din acest an, iar utilizatorii nu sunt tocmai entuziasmați, mai ales că justificările Vodafone nu vin cu detalii concrete despre ce s-a îmbunătățit în urma acestor creșteri.

Între timp, clienții care nu sunt de acord cu noile tarife au la dispoziție 30 de zile pentru a rezilia contractul fără penalități, dar cu o mențiune importantă: dacă există un telefon luat în rate, restul sumelor devin scadente imediat pe ultima factură.

Vodafone oferă câteva alternative pentru cei care vor să iasă din contract după această modificare:

  • Poți denunța unilateral contractul în termen de 30 de zile de la notificare, fără penalități;
  • Ratele rămase pentru echipamente (telefoane etc.) devin scadente pe ultima factură;
  • Poți să soliciți achitarea lunară a ratelor restante, cu condiția să nu îți portezi numărul sau să nu treci pe cartelă prepay;

Această mișcare nu este izolată, ci face parte dintr-un trend mai larg în industria telecom. Toți marii operatori invocă inflația și creșterea costurilor operaționale ca motive pentru ajustarea prețurilor. Totuși, în lipsa unor îmbunătățiri vizibile în calitatea serviciilor sau acoperire, justificarea rămâne discutabilă pentru consumatori.

Vodafone România nu a emis încă un punct de vedere oficial în legătură cu această a doua majorare din 2025. Ce e clar e că utilizatorii sunt tot mai sceptici, mai ales în condițiile în care concurența nu s-a grăbit cu astfel de modificări de preț în același ritm. În martie, scumpirea de 5,8% a fost argumentată prin „majorarea costurilor de furnizare a serviciilor”, însă nici atunci nu au fost oferite detalii concrete privind zonele afectate sau investițiile care justifică scumpirile.

Pentru clienții business, creșterile cumulate pot însemna un impact semnificativ, mai ales în contextul economic instabil. Iar pentru utilizatorul obișnuit, diferența de 1,3 euro în plus pare mică la prima vedere, dar devine relevantă în timp și mai ales dacă se repetă trimestrial.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×