ZTE își propune să crească serios pe piața din România, de la o cotă de 2% la 4-5% în următorul an, potrivit unei declarații oferite pentru Profit.ro. Compania vrea să-și dubleze vânzările în 12-18 luni și lucrează deja la extinderea rețelei de distribuție. În momentul de față, telefoanele ZTE sunt vândute doar online, în Carrefour și prin Telekom, dar se poartă negocieri cu Altex și Flanco pentru o intrare mai largă în retailul offline.
Florin Vlad, responsabil de vânzările de terminale, spune clar: prezența în Altex și Flanco ar oferi expunerea necesară pentru a ajunge în top 5 pe piața locală. Retailul fizic rămâne esențial, mai ales într-o piață în care vizibilitatea la raft face diferența. Pasul următor ține de parteneriate și extinderea rapidă a canalelor de vânzare.
În privința pieței în general, 2025 a început mai lent ca vânzări, dar valoarea totală a rămas stabilă, ceea ce arată că s-au vândut modele mai scumpe. Media e undeva la 200-250 euro pe telefon (circa 1.000-1.250 lei). În 2024 s-au vândut 3,7 milioane de telefoane, iar valoarea pieței a fost estimată la 900 milioane euro. Dacă trendul continuă, ZTE ar putea profita tocmai prin oferte în segmentul mid-range.
Compania a revenit în România în iulie 2024 cu gama nubia, iar acum vrea să capitalizeze pe această relansare. Obiectivul e clar: creștere rapidă, parteneriate solide și loc în top 5. Totul depinde însă de cât de repede reușește să își extindă vizibilitatea în offline.