Facebook a început să ia măsuri serioase contra fenomenului Fake News în ultimii ani, ocupându-se mai degrabă de postări şi de link-uri, decât de altceva. Se trece acum la nivelul 2, fiind luate la rând clipurile şi fotografiile în căutare de Fake News.
Algoritmii şi echipa Facebook vor verifica postările de tip video şi foto în căutare de farse sau Fake News. Programul a fost deja demarat în Franţa, cu ajutorul celor de la Agence France-Presse, cea mai veche agenţie de presă din lume, fondată în anul 1835. Proiectul se va extinde şi la alte ţări şi alţi parteneri în curând. Informaţiile au fost confirmate de către Tessa Lyons, product manager la Facebook.
Aceasta nu a menţionat însă şi criteriile folosite pentru evaluare şi departajare. Problema apare şi când ne gândim la modul în care va fi editata o fotografie pentru a o scoate din categoria Fake News. Unde începe intimitatea utilizatorului şi dreptul asupra continuturilor sale şi unde se termină dezinformarea? E posibil să nu vedem editare în unele cazuri, ci doar un semnal de alarmă că este o fotografie controversată.
Recent FB a observat şi modul de operare al celor care răspândesc fake news. Studiile arată că persoanele care fac mai mult de 50 de postări pe zi tind să partajeze conţinuturi de calitate inferioară sau ştiri false. În ianuarie aflam că Facebook va prioritiza sursele de informare de încredere, pentru a ajuta publicul să evite ştirile false.