TikTok a realizat un studiu în România prin care ne arată obiceiurile de consum şi creaţie la nivel local. Platforma a devenit tot mai populară la noi în ţară, având milioane de utilizatori şi cifre relevante găsiţi mai jos.
Conform studiului TikTok, 62% dintre utilizatorii români au spus că au experimentat forme de cultură offline, după ce le-au descoperit pe TikTok. E vorba aici despre vizionarea unui film la cinema, cumpărarea de cărţi sau mersul la o expoziţie de exemplu. E cu 4% mai mult decât media europeană, deci stăm bine.
- 87% dintre utilizatorii români de TikTok au învăţat ceva nou pe platformă
- în vreme ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă, faţă de 62% media europeană
TiKTok îi sprijină pe creatorii de conţinut să îşi dezvolte carierele creative şi îi ajută să se conecteze cu comunităţile din întreaga Europă şi la nivel global. 75% dintre utilizatorii TikTok din România şi 69% dintre cei din Europa declară că au folosit platforma pentru a se exprima liber şi a îşi împărtăşi pasiunea pentru cultură, de la muzică şi pictura la preparate culinare şi moda.
Prezenţa pe TikTok a muzeelor şi a festivalurilor din România şi Europa ajuta la noi modalităţi de conectare cu publicul. Aflăm şi că TikTok are un parteneriat cu Romanian Creative Week, care are loc între 19 şi 28 mai la Iaşi şi promovează pasiunea pentru citit prin hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii.
Acestea sunt concluziile atinse în cadrul Unlocking Culture în Europe, raport realizat de Ipsos pentru 8 ţări europene, printre care şi România, analizând modul în care TikTok le permite utilizatorilor europeni accesul şi participarea la forme culturale şi crearea de noi comunităţi.