Cea de-a 15-a ediție de Black Friday organizată de eMAG a adus vânzări de 986 de milioane de lei, cu aproximativ 10% mai mari decât în 2024. Potrivit datelor transmise de companie, în doar o zi s-au înregistrat 3,5 milioane de produse comandate de peste 700.000 de clienți – un nou record pentru retailerul online. Creșterea este susținută de o participare mai mare din partea sellerilor din Marketplace, dar și de interesul crescut al tinerilor pentru ofertele promoționale.
Anul acesta, aproape o treime dintre produse au fost comandate în rate, iar o parte semnificativă a clienților a folosit opțiunile din MyWallet, care oferă dobândă zero. Tot clienții Genius au fost printre cei mai activi, aceștia generând 38% din totalul comenzilor și plasând mai frecvent comenzi cu livrare la easybox.

eMAG raportează că 15.000 de selleri din Marketplace au participat la eveniment, un număr fără precedent, iar aceștia au vândut peste 1 milion de produse. CEO-ul companiei, Tudor Manea, afirmă că rezultatele confirmă încrederea crescută a consumatorilor în comerțul online și arată importanța soluțiilor digitale flexibile: „Am reușit să le oferim oamenilor flexibilitatea de care au nevoie pentru a profita de prețurile foarte bune”.
Categoria de produse cu cea mai mare creștere procentuală față de anul trecut a fost cea de gaming (+98%). Urmează suplimentele și vitaminele (+63%), cafeaua și ceaiul (+50%), produsele de igienă (+30%), articolele de încălțăminte (+28%), cosmeticele (+24%) și produsele pentru copii (+21%).
Vânzările au inclus și produse speciale sau neașteptate, cum ar fi 8.500 de bilete la festivaluri, aproape 6,2 kilograme de aur, 49 de tone de carne de porc și 5.400 de pachete turistice sau vouchere pentru bilete de avion. Au fost comandate inclusiv 27 de automobile, cele mai căutate fiind modele Ford, un BMW i4 eDrive35 Gran Coupe și trei Volvo, cu o reducere medie de 22,3%.
În ceea ce privește distribuția geografică, județele Dolj și Ilfov au înregistrat cele mai mari valori medii ale comenzilor per client, urmate de Constanța, Timiș și Brașov.
Topul celor mai comandate categorii include:
- cosmetice, suplimente și produse de înfrumusețare – 820.000 unități
- băuturi, produse alimentare, articole petshop și curățenie – 776.000
- jucării și articole pentru copii – 402.000
- electrocasnice mici – 181.000
- telefoane și gadgeturi – 178.000
- mobilă și articole pentru casă – 189.000



