Interviu #2 cu Andrzej Gladki, Deputy General Manager Xiaomi CEE & Nordics: Vom lansa PC-uri în acest an, Xiaomi 12 posibil în trimestrul 1

1.638 ori
<b>Interviu #2 cu Andrzej Gladki, Deputy General Manager Xiaomi CEE & Nordics: Vom lansa PC-uri în acest an, Xiaomi 12 posibil în trimestrul 1</b>Pentru că am remarcat că aţi apreciat interviul cu oficialul Xiaomi, Andrzej Gladki din septembrie 2021, am zis să facem şi o parte a doua. În acest sequel am discutat cu Deputy General Manager-ul Xiaomi CEE & Nordics în cadrul lansării locale

Pentru că am remarcat că aţi apreciat interviul cu oficialul Xiaomi, Andrzej Gladki din septembrie 2021, am zis să facem şi o parte a doua. În acest sequel am discutat cu Deputy General Manager-ul Xiaomi CEE & Nordics în cadrul lansării locale a seriei Redmi Note 11. Acolo au sosit şi modele ca Redmi Note 11 și 11s, Redmi Note 11 Pro și 11 Pro 5G, dar şi dispozitive precum aspiratoare robot şi purificatoare de aer de generaţie nouă.

Am avut o hologramă 3D cu Redmi Note 11, un influencer TikTok pe scenă pentru a ne spune avantajele lui Redmi Note 11 şi un prezentator de la Europa FM. Noi am discutat cu Andrzej Gladki pentru a afla strategia Xiaomi pentru anul 2022, ce e special la noile produse, dar am preluat şi câteva dintre întrebările pe care ni le puneţi des pe YouTube, inclusiv legate de sosirea lui Xiaomi 12 la noi. 

Xiaomi

Andrzej Gladki are peste 15 ani de experienţa internaţională în vânzări, marketing, product management, parteneriate şi management de echipe. Este angajat Xiaomi de 3 ani şi înainte de asta a lucrat la Lenovo, timp de 1 an şi 4 luni, dar şi la T-Mobile Polonia timp de 13 ani.

Hai să vedem ce a răspuns oficialul!

1. A: Aţi terminat 2021 pe locul 2 în România, depăşind Apple cu 5% şi fiind sub Samsung cu 10%. Ţintiţi spre locul întâi şi când credeţi că aţi putea atinge acest loc? De asemenea care sunt factorii acestei creşteri locale?

AG: Conform raportului Canalys, în 2021 Xiaomi a ocupat locul 3 la nivel global și poziția a doua în Europa. În Europa Centrală și de Est ne aflăm deja pe prima poziție și există și alte regiuni unde suntem de asemenea numărul unu. Suntem mulţumiţi cu progresul în România, eforturile noastre au fost răsplătite. Vom munci din greu, dar evident respectăm competiţia care e foarte puternică în România. 

Ambiţia noastră e să obţinem cea mai bună poziţie pe toate pieţele posibile şi vom munci din greu pentru a o obţine.

În această perioadă dificilă abordarea noastră cu "Best Value for the Money", calitate şi inovaţie a rezonat cu cumpărătorii, mai ales în această zonă a Europei. Aici clienţii sunt sensibili la preţul atractiv, un factor important. Unul dintre stâlpii strategiei Xiaomi este ecosistemul, care creează şi interesul în alte branduri, nu doar smartphone-uri, ci un portofoliu extins.  

2. A: Ce produse noi promovează Xiaomi în România la început de an?

AG: Acum suntem în mijlocul unui ciclu de evenimente de lansare pentru seria Redmi Note 11, în întreaga regiune CEE & Nordics. Familia Redmi Note este regele segmentului midrange şi am fost mereu puternici în această zonă. Sunt telefoane super importante, care oferă funcţii vitale. Performanţa, calitatea, dar şi preţul contează. Majoritatea clienţilor afirmă că aceste produse sunt cea mai bună alegere. 

În zona IoT avem tradiţia de a prezenta şi produse din zona de ecosistem alături de noile telefoane. De această dată prezentăm seria de purificatoare de aer Xiaomi Smart Air Purifier 4 şi aspiratoare robot autonome. Aceste două categorii au mare succes în România şi în toată Europa. 

3. A: Cum se diferenţiază seria Redmi Note 11 faţă de concurenţă?

AG: Cu seria Redmi Note aducem funcţii high end în segmentul mid-range. Încercăm mereu ca în fiecare generaţie să introducem o funcţie de la un produs high end pe un produs mid-range, mai accesibil pentru utilizatori. La precedentele generaţii, Redmi Note 7 a introdus pentru prima dată camera de 48 MP pentru mase, apoi Redmi Note 8 64 de megapixeli, iar Redmi Note 9 a adus încărcarea la 33W. Redmi Note 10 Pro a fost primul cu camere de 108 megapixeli în zona midrange, folosite până atunci doar pe flagship-uri. Acum e o tradiţie de a aduce funcţii super killer pe noua generaţie Redmi Note. 

Eu sunt utilizator de Mi 11 Ultra, care are încărcare la 67W şi acum a ajuns pe telefoane mai accesibile. Acum, la nici un an distanţă, o aducem şi pe Redmi Note. 

Un alt aspect este ecranul şi chiar şi pe produsele de bază, Redmi Note 11 şi Redmi Note 11s. aducem panouri AMOLED Full HD şi aş zice că funcţiile killer sunt încărcarea de 67W şi ecranul AMOLED. 

4. A: Ce aţi învăţat din feedback-ul de la Redmi Note 9 şi 10, poate chiar şi 11 pentru un Redmi Note 12?

AG: Redmi-urile sunt pentru toată lumea, dar în același timp Redmi Note sunt pentru clienţii mai pretenţioşi. Ei se aşteaptă la cea mai bună calitate, performanță robustă, dar şi câteva funcţii high end preluate de la alte modele. E prea devreme să judecăm Redmi Note 11. În Europa abia acum ajunge. Haide să vorbim la anul. Poate pe Redmi Note 12 avem cameră mai bună, încărcare şi mai rapidă. Facem progrese mari în zona de încărcare rapidă, avem încărcare la 120W pe Xiaomi 11T şi se lucrează intens în laboratoare la inovaţii.

În principiu echilibrăm specificaţiile de top cu un preţ atractiv. 

5. A: Când vor sosi la noi şi celelalte 4 modele din serie, mai ales cele Pro? Dar seria Xiaomi 12?

AG: Pe 22 februarie am prezentat întreaga serie Redmi Note 11. 11 şi 11s se vând de pe 24 februarie, iar modelele Redmi Note 11 Pro şi 11 Pro 5G vor fi disponibile în România la final de martie, început de aprilie. Nu pot să dezvălui prea multe despre Xiaomi 12, dar pot să vă zic că ar fi trimestrul 1. Vom avea o surpriză pozitivă şi pregătim ceva special pentru Europa. 

6. A: Clarificaţi puţin situaţia Redmi pentru cititori. Este companie independentă? Când scriem despre un telefon Redmi e corect "Redmi a lansat" sau "Xiaomi a lansat sub brand Redmi?"

AG: E corect să zicem "Xiaomi a lansat un produs Redmi". "Redmi" este un brand al nostru. Redmi nu e ca POCO, care are ceva independență, e strict produs Xiaomi, sub formă de sub-brand. Nu ne exprimăm cu "Xiaomi lansează Poco", ci "POCO lansează". În acest moment avem două linii de produse principale smartphone: Xiaomi şi Redmi. 

7. A: La ultimul interviu am înţeles că Redmi 9 sau Redmi 9A a fost cel mai bine vândut telefon din România în ultimul an (până în septembrie 2021). Acum cum stăm? Numiţi şi alte hituri top 3 la noi.

AG: În general familia Redmi vinde cel mai bine. Seriile Redmi Note și Redmi sunt cele mai îndrăgite produse ale noastre.

8. A: Am testat Redmi Note 11 cu MIUI 13 şi nu am remarcat foarte multe noutăţi faţă de MIUI 12.5. Ne puteţi spune ce are nou MIUI 13 şi dacă acele funcţii vor fi mai degrabă prezente pe implementarea sa peste Android 12 şi nu 11?

AG: MIUI 13 aş zice că e mai mult despre mecanica sistemului, despre funcţionare din culise. Am pus accent pe optimizare. Sunt câteva noutăţi la nivel de interfaţă, dar am pus mare accent pe optimizarea la nivel de memorie şi de consum. Avem funcţia Liquid Storage, spre exemplu. Studiile noastre arată ca după 2-3 ani de utilizare a unui telefon Android performanța scade cu 50% din cauza scrierii şi citirii memoriei. Liquid Storage rezolvă problema asta, optimizând procesele de scriere şi citire. Dorinţa este de a face telefonul fiabil pe nişte perioade mai lungi. Avem şi Smart Balance, care optimizează performanța versus consumul în standby şi decide ce e mai important: baterie sau performanţă. La final optimizează totul în favoarea bateriei. Uneori terminalul poate funcţiona mai lent, dar câştigi baterie. 

9. A: Qualcomm şi-a pus brandul Snapdragon pe un monopost Ferrari. OPPO e cu Roland Garros şi Wimbledon, Vivo cu EURO 2020. Când vedem Xiaomi pe tricouri sau sponsor la evenimente sportive?

AG: Companiile acestea au strategie pentru proiecte globale. Noi preferăm abordarea locală. Eu. la nivel personal, caut un proiect de succes în România. Avem deja poveşti de succes, de exemplu, în Polonia, o avem pe jucătoarea de tenis Iga Świątek ca ambasador Xiaomi și suntem partenerii ligii de volei. Sponsorizăm echipa naţională de fotbal a Finlandei. De asemenea și suntem partenerul federațiilor de schi din Suedia și Austria. Într-o altă țară suntem în discuții pentru o colaborare cu echipa națională de fotbal. 

În România avem în vedere o colaborare potrivită. E nevoie de aşa ceva pentru dezvoltarea brandului pe plan local. Sper ca data viitoare când ne întâlnim să-ți pot oferi mai multe informații.

10. A: De unde vine inspiraţia pentru muchiile plate ale seriei Redmi Note 11? Putem spune ca de la iPhone?

AG: Suntem mereu în căutarea diferitelor opțiuni de forme și credem că design-ul reinterpretat cu muchii plate oferă un sentiment de putere, îndrăzneală, profesionalism care este în linie cu ceea ce reprezintă seria Redmi Note. De asemenea, oferă și o aderență mai bună în mâinile utilizatorilor.

11. A: Ce pregătiţi pe partea de smart home şi gadgeturi pentru 2022?

AG: Următoarea generaţie trotinetă electrică va sosi în acest an. Vom avea căşti noi, noi ceasuri inteligente şi vom lansa și pet feedere. Sunt utile pentru a asigura mâncare şi hrana animalelor de companie atunci când stăpânul este plecat. Ştiu de la fiica mea că își face griji ca pisica să nu sufere de foame când este plecată de acasă.

Vrem să fim mai activi în zona televizoarelor smart în România. Anul trecut au fost nişte limitări logistice care nu ne-au permis să fim aşa activi cum ne-am fi dorit.

Luăm în calcul şi lansarea de noi tablete, dar şi PC-uri. Ne gândim și la lansarea unor laptopuri. Le avem în China şi suntem hotărâţi să le aducem în Europa. Pregătim şi electrocasnice de dimensiuni mai mici și roboţi de bucătărie. 

12. A:  Va sosi Redmi K50 Gaming în România? Dar seria Redmi K50? 

AG: Seria Redmi K nu se vinde oficial în Europa în acest moment.

13. A: Ceva planuri pentru un alt magazin Xiaomi în România?

AG: Da, de fapt vă pot spune ce am zis ultima oară. Evaluăm opţiuni diferite, evoluția pandemiei și mediul economic, dar și dacă situația locală este stabilă. Planurile noastre au încetinit, dar cu siguranţă avem planuri pentru noi deschideri de magazine. Cu siguranță vom deschide un magazin nou în acest an.

14. A: Un mesaj pentru cititorii Mobilissimo?

AG: Vreau să mulţumesc cititorilor tăi şi fanilor Xiaomi pentru că ne susţin și sunt alături de noi în ciuda situației dificile de anul trecut. Am crescut mult în România, am atins ţinta şi am devenit un jucător important în această ţară. Avem apetit pentru mai mult, suntem încântaţi de viitoare produse şi să discutăm cu tine din nou pe viitor. 

Concluzii:

Aceasta a fost discuţia cu Andrzej Gladki, Deputy General Manager Xiaomi CEE & Nordics, ca de obicei afabil şi prietenos. Ce am înţeles este că în 2022 sunt şanse să mai vedem un Xiaomi Store deschis în România, că se va pune accent pe laptopuri dar și pe aparate de hrănit animalul de companie şi că prin primăvara poate vedem şi Xiaomi 12 pe la noi.

Xiaomi e încântată cu evoluţia din ultimul an la nivel regional şi local şi ţinteşte acum spre locul întâi. Continuă abordarea "Bang for the buck", dar şi strategia de a lua funcţii de pe flagshipuri şi a le pune pe telefoane de buget. Acest interviu ne-a arătat mai mult ca niciodată că seria Redmi Note e un uriaş motor de creştere şi generator de venituri (şi fani) pentru Xiaomi.

Vă reamintesc şi că într-o regiune de 26 de țări din Europa România e pe locul 3 ca vânzări după Polonia şi Ucraina. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×