După ce am testat telefonul cu 6 camere la bord, Moto G 5G Plus, dintre care două în faţă, revenind la un telefon clasic, cu camera tripla în spate şi camera singulară în faţă. Acest Moto G 5G aduce o cameră selfie de 16 MP, cu focalizare fixă şi deschidere F/2.2, decupată în zona de sus a ecranului într-un orificiu. Ea combină 4 pixeli în 1 şi face poze la 4 MP, că opţiune Default.
Video-review Motorola Moto G 5G, secțiunea Cameră
În spate se afla un modul pătrat, care ai crede că e asociat unei camere quad. De fapt e o cameră triplă, cu senzor principal de 48 MP, care combină 4 pixeli în 1 şi scoate poze de 12 MP, are deschidere F/1.7, PDAF şi pixeli de 0.8 microni. Lângă el vine o cameră ultrawide de 8 MP, cu deschidere F/2.2 şi unghi de 118 grade, plus o cameră de 2 MP Macro, cu autofocalizare. Avem şi bliţ LED şi filmare 4K, iar odată cu acest telefon a sosit şi o nouă interfaţa a camerei, care aduce o rezoluţie de filmare foarte greu de găsit, nefiind chiar intuitivă.
Opţiunile sunt ascunse în spatele unui mic semn "<", care cumva mi-a scăpat privirii. Altminteri avem opţiuni precum Spot Color, Panorama, Night Vision, Pro, Cutout, Portrait, Cinemagraph, Live Filter şi Group Selfie. Există şi Slow Motion la video, Time Lapse şi Spot Color Video.
Hai să vedem cum stăm cu galeria foto!
Pozele sunt realizate într-o zi mai întunecată de 19 ianuarie, când încă era zăpadă şi gheaţă pe jos şi cerul era înnegurat. Culorile sunt mai degrabă reci, peisajele gri, dar camera principală stă bine la claritate şi detalii. Cea ultrawide pierde detalii la distanţă şi pe lateral, dar păstrează o nuanţă plăcută a cerului. Primul Macro cu bucată de gheaţă e cam neinspirat, cam gri, nu are suflet. Rezoluţia de 1600 x 1200 pixeli clar nu e flatanta. Al doilea Macro arată puțin mai bine şi am prins o reflexie drăguţă de lumină în vârful gheţii.
A ieşit puţin şi soarele, cât să capturăm jucăriile colorate ale acelui părculeţ pentru copii. Verde corect, albastru corect, detalii suficiente la arbori în zona coroanei. Prefer closeup-urile acelor conuri parcă în varianta realizată de camera principală, nu cea Macro. Un reper în galerie e şi acel prim plan cu nodul de frânghii de la locul de joacă, cu blur aplicat natural. Detaliile fibrei textile sunt impresionante.
Apreciez şi luciul soarelui pe şaua căluţului de jucărie şi textura gheţii de pe jos, pe care era să alunec. Am şi un Bokeh reuşit cu statuia feminină din parc, chit că în jurul braţului său drept se produc nişte inexactităţi şi scapă o zonă clară de pavaj între braţul stâng şi corp. Atenţie şi la cum am prins acei zgrunţuri de gheaţă pe statuie a un Bokeh doar cu bustul.
Testul de zoom pe căsuţa păsărilor nu s-a soldat cu vreun succes teribil, aşa că la zoom nu stăm prea bine.
Uitându-mă şi peste capturile de la jucăria roşie din Cars, văd că nuanţele sunt plăcute şi realiste şi la camera principală şi cea ultrawide, dar aceasta din urmă a deformat acel frigider de îngheţată din dreapta. Focalizare foarte bună mereu la distanţe între 1 metru şi 10 cm.
La selfie continui să fiu fascinat de detalii, la nivel de pori, păr facial şi îmi place şi fundalul estompat natural, dar cu detalii vizibile. Îmi place cum arată textura părului, ochii sunt expresivi, hainele sunt clar redate. Fata este şi ea expresiva, iar Bokeh a separat corect chipul de fundal, cu tot cu urechi roşii îngheţate de frig şi cu masca. Prima rundă de selfie a fost la 16 MP, iar a doua la 4 MP. În a doua lipsesc detaliile, avem o piele de bebeluş, prea întinsă, ce scade expresivitatea. Bokeh continuă să arate bine totuşi şi chiar şi cu soarele intrat în nori am realizat selfie-uri demne de postat în social media, dacă ignori alură de Grumpy Cat. Mi-a tăiat puţin din lobul urechii totuşi acel Bokeh, dar apreciez textura părului facial şi a buzelor.
Încheiem cu o serie de poze cu un roşu parcă prea viu pentru maşina lui Mickey Mouse şi autobuzul britanic. Mickey a primit totuşi un Bokeh corect. Avem şi câteva capturi de peisaj întunecat, cu pescăruşi înfometaţi pe gheaţă şi cu multe nuanţe închise, nuanţe gri. Aş zice că e o cameră care preferă focalizarea de aproape, nu prea e bună de peisaje ample. Culorile sunt OK, Macro nu prea, selfie-urile sunt bune mai degrabă la 16 MP. Bokeh nu m-a convins pe deplin. Rezultatele sunt în mare comparabile cu cele de la Moto G 5G Plus, OnePlus Nord N10 5G să zicem, poate un Oppo Reno 4 Liţe.
Ultrawide e cel mult OK, nimic peste media clasică a camerei de 8 MP cu acest rol.
Pentru captura foto nocturnă ne mutăm la Timişoara. Aici recomand să nu faceţi prea multe poze ultrawide, pentru că ies gri, întunecate, amplifica prea mult luminile şi au zgomot. Şi camera principală tinde să amplifice luminiţele de la terasele din Timişoara. Detaliile arată OK, dar la distanţă văd zgomot şi un soi de uşoara ceaţă peste imagine. Sunt şi poze cam albaştrii, iar Night Mode injectează prea multă luminozitate în cadru, făcându-l albicios. Mai luminos nu înseamnă şi mai clar!
Abia pozele de la columna încep să arate ceva mai bine, cu acele arcade în formă de globuri de Crăciun corect redate, mai ales cu Night Mode. Poza mea preferată e cea de mai sus, care vine imediat după una întunecată şi scoate la lumina cele două cupole ale bisericii, ce aproape nu se văd în cadrul precedent. Capturile Catena sunt un pic mai întunecate decât de obicei şi injectate cu nuanţa roşie. E o cameră cel mult OK la captura nocturnă, dar am văzut Moto descurcându-se şi mai bine de atât.
Şi am ajuns şi la captura video, într-o zi cu un vânt teribil, dacă mă iau după ce am capturat pe video. Aşa se explică şi urechile roşii din selfie. Microfonul clar nu face faţă urgiei. Detaliile sunt rezonabile pentru un telefon midrange, în zona a 1000 lei sau sub. Din păcate avem şi filmări gri şi spălăcite, fără suflet şi personalitate. La distanţă nu se întrezăreşte prea clar nici statuia acelei doamne. Am avut multe filmări Full HD, pentru că am găsit greu setarea 4K şi mărturisesc că nu sunt prea impresionat de ele.
Ce pot aprecia e că nu avem o imagine tremurată la panoramare. Filmarea cu zoom e slabă, trecerea pe ultrawide se lasa cu "purici", iar nuanţele de roşu sunt prea aprinse.
Şi în sfârşit am ajuns şi la filmarea 4K! La captura acelor jucării roşii (autobuz britanic şi Mickey Mouse) văd un roşu foarte aprins, viu, dar remarc şi o bogăţie la nivel de detalii şi bitrate. Aş compara-o cu filmările lui POCO X3 NFC, poate şi Galaxy A51 şi A71. Stăm bine la focalizare şi la textura acelor jucării.
Filmarea selfie e binişor focalizată, barba e scoasă în evidenţă că la Bokeh şi HDR, fir cu fir înfipt în pori şi fata e expresivă. Contrastul e foarte intens şi fată pare albă ca o coală de hârtie, nepământeană. Vântul devine o problemă în filmare selfie 2, dar stabilizarea nu e rea. Avem şi un luciu al pielii, care e plăcut. Aş menţiona şi că vremea aprigă e circumstanţă atenuantă.
Diferenţa între filmările FHD gri şi neinspirate şi cele 4K e atât de mare că recomand să folosiţi acest telefon doar setat pe 4K. Aşa veţi putea obţine filmări la nivel de telefoane Galaxy A, peste Oppo Reno 4 Lite, la bătaie cu POXO 3 NFC. Abia a treia filmare selfie a arătat decent şi am prins şi o voce cu mult bas.
Testul de stabilizare a fost trecut cu brio, la coborârea scărilor din parc. Nu văd trepidaţii, flicker, vibraţii ale pavajului. Surpriză plăcută aş spune.
Cea mai bună filmare e cu pescăruşii pe gheaţă, unde apreciez mult textura gheţii bocnă şi felul în care sunt redate păsările, cu fidelitate a mişcărilor lor şi detalii ale misunatului pe gheaţă. Remarcat totuşi câteva instanțe de defocalizare.
A fost trecut cu brio testul de focalizare pe ghinda metalică şi fundal apropo, deci la viteza de focalizare nu avem obiecţii. Reţineţi că reper filmarea cu pescarusi pe gheaţă, bună de vlog. Per total nu suntem prea departe de Moto G 5G Plus, de POCO X3 NFC şi batem Oppo Reno 4 Lite.
Filmarea nocturnă amplifică prea mult ghirlandele luminoase de sărbători, are mult zgomot şi nu se descurcă la zoom. E multă ceaţă şi neclaritate, nu poţi posta aşa ceva în social media. Doar cu o sursă de lumină de intensitate medie poţi eventual să păstrezi filmarea pentru tine.
Disponibilitate
Prețuri actualizate










































