Samsung Galaxy S25 Ultra păstrează în mare setup-ul foto al predecesorului, dar face modificări la funcţionalitate şi... senzorul ultrawide. Începem cu cel selfie, care a rămas neschimbat de la predecesor şi mă refer la unul de 12 megapixeli, cu deschidere F/2.2 cu Dual Pixel PDAF şi cu filmare 4K la 60 FPS, dar şi suport HDR10+. Decupajul său e foarte mic şi discret în ecran.
Video-review Samsung Galaxy S25 Ultra, secțiunea Cameră
În spate se află o cameră quad, cu senzor principal de 200 de megapixeli, cu deschidere F/1.7, cu stabilizare optică şi Multi Direcţional PDAF. E acelaşi de la S24 Ultra. Apoi vine prima cameră telephoto, cea de 10 megapixeli, cu zoom optic 3X şi deschidere F/2.4, dar şi cu PDAF şi OIS. Vine apoi camera telephoto periscop de 50 de megapixeli, care are deschidere F/3.4, stabilizare optică 5X (S24 Ultra a avut 5X, S23 Ultra 10X), dar şi PDAF şi OIS. La anul am trece la un senzor telephoto periscop de 200 MP, ca HONOR zice-se.
Noutatea apare în dreptul camerei ultrawide. S24 Ultra avea un senzor de 12 MP, iar S25 Ultra unul de 50 de megapixeli. Cu deschidere mai generoasă, F/1.9, cu captură la 120 de grade cu Dual Pixel PDAF, cu filmare Super Steady până la 2K la 60 FPS. Apare şi un telemetru laser aici şi blitz LED. Filmarea se face până la 8K la 30 FPS, asta cu 3 camere: principală, ultrawide şi telephoto de 50 MP. Există şi captură audio stereo şi filmare 10 bit HDR.
Interfaţa camerei
Interfaţa camerei s-a schimbat, s-a făcut minimalistă şi a ascuns în spatele a 4 puncte ceea ce am găsi de obicei în Settings, deci e mai la îndemână. În secţiunea More avem moduri de captură ca Night, Hyperlapse, Pro Video (poţi alege o sumedenie de surse audio pentru captura ta, inclusiv microfoane pe USB sau Bluetooth), Slow Mo, Single Take (acum cu extra unghiuri şi cadre capturate înainte să apeşi pe butonul shutter), Pro Photo, Panorama, Dual Recording, Expert RAW.
Ca noutate avem în Pro Video captura LOG, adică vei putea coloriza mai uşor şi mai amplu video-urile capturate astfel după le transferi pe PC.Iar Expert RAW aduce şi diafragmă cu deschidere variabilă virtuală, între F/1.4 şi F/16. Aşa creezi un efect Bokeh mai atractiv, în stil DSLR şi te adaptezi şi diferitelor condiţii de iluminare şi distanță focală. Continuăm cu modurile de captură Food, Portrait Video, Super Steady la filmare, Auto Framing tot la filmare, dar şi reglaj mai intuitiv de expunere.
Au apărut şi nişte filtre la foto şi video, puse la îndemână, iar pragurile principale de zoom la foto sunt 1X, 3X, 5X, 10X. Digital mergem până la 100X. Avem şi opţiuni Beauty şi putem face fotografii cu camera principală la 12 MP, 50 MP sau 200 MP. Apare şi opţiunea Night, dar şi Motion Photo, care ajută prin capturarea a câteva poze până să apeşi butonul Shutter.
Apoi alegi cele mai bune fețe dintr-o poză de grup în care cineva a clipit, zâmbit aiurea sau închis ochii, prin funcţia Best Face. Portrait aduce clasicele opţiuni Blur, Studio, High Key Mono, Low Key Mono, Backdrop, Color Point. Qualcomm a adus un nou ISP la pachet cu procesorul, care dă naştere unui ProVisual Engine, ce randează mai realist blana de animale, textura pielii la selfie şi captura nocturnă. Filmările sunt 10 bit HDR în mod default, ca să ştiţi
Galerie foto ziua
Calitatea foto a camerei principale a rămas la fel de bună ca la S24 Ultra. Parcă s-a îmbunătăţit procesarea totuşi. Zoom-ul continuă să impresioneze şi dincolo de 5X şi văd spre exemplu că e o persoană în vârstă la volanul unui automobil pe care îl zărisem apărând la distanţă. Îmi place blurul de fundal de la fotografia cu motocicleta, aplicat în mod natural, stil DSLR.
Dacă multă vreme am zis că Galaxy S-urile sunt material bun de vlogging, uneori că sunt egale cu Pixel-urile şi iPhone-urile, ceea ce văd aici la selfie mi se pare... ideal. Nu am căzut camera mai bună de atât la detalii, textură, expresivitate, culori, focalizare. Nici selfie phone-urile nu scot aşa ceva. Naturaleţea pielii umane lasă în urma procesarea exagerată ce a apărut des în 2024 pe unele telefoane.
Camera se descurcă bine şi în scene când e prea multă lumină în fundal şi prea puţină în prim plan şi viceversa. Le echilibrează binişor. Ultrawide-ul nu face deformări, nici de culoare, nici de formă a obiectelor. Şi are detalii suficiente. Într-o lume a camerelor ultrawide neglijate, e plăcut să vezi una livrând pe măsura celei principale. Îi pot reproşa eventual doar culorile mai reci puţin.
Unde mi se pare că S25 Ultra e peste al meu iPhone 16 Pro Max e la captura de Macro-uri. Vedeţi acele merişoare ca exemplu. iPhone-ul încă ezită aşa aproape. Chiar şi cu soarele în față camera a livrat pe deplin şi nu prea îi pot găsi cusur ziua.
Cred că e şi prima dată dintre zecile de galerii foto făcute gardului din Drumul Taberei, când văd două nuanţe diferite de galbene la acel gard. Cea din prim plan e mai verzuie, fie pentru că e expusă altfel la soare, fie pentru că s-a folosit altă vopsea. Cea din spate e de un galben mai pur. Nu am mai văzut asta la alte telefoane.
Cadrele cu zoom şi closeup cu acel felinar sunt de wallpaper sau de reţinut ca reper. Claritate, încadrare, decupare faţă de fundal. Perfection, cum ar zice acel meme cu Michael Fassbender. Şi e un test greu, cu un obiect transparent ce trebuie să aibă blur în spate fără a afecta gemuleţele sale.
Vegetaţia nu are de suferit din cauza supraexpunerii, nici gazonul, nici coniferele. Verdele e cât se poate de natural. Pot cârcoti totuşi dacă iau la bani mărunţi şi dau un crop pe pozele ultrawide cu copaci la distanţa: apare zgomot în zona crengilor.
Vreau să revin asupra zoom-ului, pentru fabuloasele poze cu porumbei. Vă daţi şi voi seama că am trecut binişor de zoom 5X şi totuşi rezultatele sunt spectaculoase. Îmi aminteşte de iPhone 16 Pro Max sau Pixel 9 Pro XL, dar nu se face de râs nici în faţa unui S23 Ultra, care avea zoom optic 10X. Faptul că obţii aşa penaj texturat spre 20X zoom e de "jos pălăria". Şi uitaţi-vă şi la ochiul porumbelului.
Avem şi prim planuri foarte reuşite cu becuri, bucăţi de fier, rămăşiţe ale podoabelor de Crăciun din Parcul Drumul Taberei. Am încercat şi nişte filtre, care întăresc contururile pistei de biciclete din parc sau dau un aer vintage pozelor. Unele dau melancolie, altele film grain, altele cresc contrastul sau trec la alb negru.
Textura scoarţei de copac, bărbatul ce aduce cu Prinţul Charles, femeia care contemplează pe pod, sunt instantanee memorabile ale acestei camere. Prima de foarte aproape şi ultimele două cu zoom. S25 Ultra are o cameră ce spune poveşti altminteri trecute cu vederea şi neobservate.
Culorile îmi par mai pragmatice şi reci, sau mai bine zis "inoculate cu albul luminii", decât cele aprinse şi vii de la Huawei Mate X6, care a devenit recent reper pe partea foto în 2025. Cerul arată fabulos, nu am mai văzut aşa randare de cer de ceva vreme pe un flagship.
Şi spre final avem şi vestitorii primăverii, ghioceii, apăruţi prematur spre final de ianuarie, dar excelent focalizaţi de S25 Ultra. Aş zice că e peste iPhone 16 Pro Max, la bătaie cu Pixel 9 Pro XL, dar cu procesare mai blândă, mai pragmatic şi onest la culori decât Huawei Mate X6, dar depinde de gusturi aici.
Galerie foto noaptea
Dacă ziua s-a ocupat colegul Claudiu de fotografii, eu, pasăre de noapte fiind m-am ocupat de galeria nocturnă. Ne mutăm în Centrul Vechi aici. Începem cu cel mai bun ceai de ghimbir din Bucureşti, cel la MOM. La bătaie cu cel de la Londohome aş zice. Vedeţi în imagini şi cu burger cu sos coreean picant Gochujang. Focalizarea pică perfect pe chifla lucioasă şi pufoasă şi pe sosul cu seminţe negre.
În penumbra unui local mai intim am fotografiat şi un cod cu garnitură şi recunosc că aici mi-a luat câteva tentative până am ajuns la un rezultat mulţumitor. Cumva se pare că telefonului nu îi prieşte penumbra în restaurantele cu iluminare de date-uri şi văd cam mult zgomot în farfurie. Trecem la fotografierea la exterior, într-o zonă de pe lângă Piaţa Naţiunilor Unite.
Aici am prins o claritate "ca ziua", cum îmi place mie să zic. Podoabele rămase de la Crăciun sunt cât se poate de clare. Zoom-ul e impresionant fix la 5X, nici la 3X şi nici după 5X. Acolo arată bine imaginea, din punct de vedere al lipsei de zgomot. Am fotografiat şi Dâmboviţa şi pentru că mi se păreau prea aprinse şi fantomatice halourile becurilor, am activat Night Mode.
El s-a mai ocupat de egalizarea lor. Selfie-urile mi se par puţin cam... "mişcate" şi cu ochii nu aşa clari şi prea lucioşi fără de realitate. Camera e confuzată de lumină ce mă învăluie. Am făcut şi un test de zoom pe acea clădire istorică de unde începe Calea Victoriei, la intersecţie cu Splaiul. M-a surprins că undeva pe la zoom 8X se vede clar logo-ul Damila. Şi detaliile arhitecturale superbe din jur.
Am încercat şi un ultrawide la acea stradă cu mult graffiti şi m-a surprins că a păstrat aceleaşi culori ca şi camera principală, dar a gestionat mai prost halourile luminilor stradale. Le-a lăsat prea mari. De vreme ce 3-4 selfie-uri au ieşit neclare, am zis să mai încerc, cu o mână mai stabilă şi ceva mai multă răbdare și în sfârşit am prins unul clar, dar asta cu lumina în fața mea, nu în spatele meu. Ochii neclari continuă să apară totuşi în modurile speciale de captură Bokeh.
Încă o utilizare oportună a modului Night a venit la statuia aceea abstractă din fața restaurantului grecesc Nikos Taverne. Mi-am dat seama şi că am fost în eroare când le ziceam tuturor că e statuia lui Atlas. Nu cară lumea în spate, ci e prins în spiţele unor roţi. E de ajuns să te uiţi la detaliile fibrelor musculare ale picioarelor statuii. Se văd mult mai clar cu Night Mode, mai bine definite.
La fel şi detaliile bisericii ce urmează în cadrele ce vin după. Am avut şi un scenariu greu, cu o clădire cu diferite grade de intensitate a luminii direct în faţă, gestionată decent de camera lui S25 Ultra, chiar dacă partea din stânga e prea aprinsă. Am pozat şi Spitalul Coltea, cu o faţadă somptuoasă şi care arată perfect ca detalii la zoom 3X şi 5X. Ultrawide-ul abia prinde Teatrul Naţional de aproape, aşa lat este, iar abia aici au ieşit selfie-urile mai acătării.
Sunt şi câteva mostre din Drumul Taberei, unde îmi place să văd S25 Ultra păstrează conceptul de "poze făcute noaptea", nu face totul iluminat ireal, ca şi cum face din noapte zi prin procesare. Cumva parcă totuşi S25 Ultra nu rupe norii noaptea aşa mult cum mi-aş fi imaginat, după impecabilele poze făcute ziua.
Filmare ziua
La captura video pe timp de zi, o să încep cu selfie-ul, zicând fix ce am zis şi la fotografii. Dacă vrei să vii vlogger, să creezi conţinut, poţi să îţi laşi camera acasă. Camera selfie de aici este numărul 1 şi cred că nici cea de iPhone nu o bate. Claritate, detalii, textură, focus, detaliile fundalului. Arată mai bine decât camera cu care filmează "Îmi Place să Mănânc" de exemplu.
Stabilizarea este şi ea excelentă, la filmarea din mers, chiar şi fără modul Steady activat. Observ o cantitate mare de alb prezentă în imagine, multă lumină, ca şi la poze. Nu încă supraexpunere, nu încă prea mult contrast, dar în... "buza" lor. Şi nuanţele gardului arată binişor, după o tendinţă iniţială de saturare excesivă, camera făcând ajustările din mers. Îmi place claritatea cu care se delimitează fiecare bară când te apropii de gard, faţă de alte telefoane.
Microfoanele prind o ambianță largă şi distribuită pe canale. Aud că din stânga cântă pasărea şi în dreapta e traficul auto. Detalii slăbuţe la vegetaţie când filmezi pe ultrawide. Recomand 1X mereu. Ne-am jucat şi cu Single Take, pentru cadre dinamice, stil Bumerang şi cu fundal muzical şi avem şi video-uri cu LOG. Ele apar gri şi fără viaţă la prima vedere, dar le poţi coloriza tu după pofta inimii din softurile de editare video.
Fie că am coborât sau urcat pante, pe rezoluţie FHD, 2K, 4K, la orice frame rate, stabilizarea a fost mereu perfectă. Claritatea a fost neştirbită şi nu am avut nici flicker. Panoramarea e satisfăcătoare şi vegetaţia bătută de soarele cu dinţi nu pică nicicum în supraexpunere, din fericire. Văd şi nuanţe variate, pe măsură culorilor ample ale rivalului Huawei Mate X6, că alt reper pe 2025 nu avem încă.
Filmarea Super Steady e mai "soft" la detalii şi nu aş zice că e cu mult mai bine stabilizată decât deja excelenta stabilizare default. Cred că e mai bine pusă la treabă când alergi. Şi acum testele de zoom. E un zoom destul de lin, fără aşa mari sincope de claritate cum am văzut recent la Huawei Mate X6. E o "extra claritate" pe la 5X şi imediat după, până atunci între 2X şi 5X apărând un soi de zgomot.
Poate mai impresionant e testul de zoom de la acel logo Carrefour Market, care a făcut şi audio zoom, aşa că am auzit mai clar vocile celor din maşină şi basul muzicii lor. Telefon de.... SRI-ist?
Filmare noaptea
Filmarea nocturnă a produs nişte faruri de maşini puţin cam prea luminoase. Gazonul a fost puţin prea săturat şi panourile luminoase de reclame nu erau cu toate lizibile. Cantitatea de reflexii e mult mai mică decât la iPhone şi camera gestionează binişor maşinile în mişcare rapidă. Dar sunt şi felinare stradale măricele ca halou.
Am filmat din mers şi am fost mulţumit de stabilizare, fie că am coborât sau urcat scări. Cea cu Super Steady e mult mai zgomotoasă, mai ales pe ultrawide. Pe 1X arată mult mai clar. Stabilizarea e aşa lina de parcă filmez din dronă sau cu şină de travel. Am testat zoom-ul, iar 5X-ul sau chiar 10X-ul arată perfect pe acea librărie care era la un lat de bulevard Brătianu distanţă de mine. Destul de impresionant!
La Grand Hotel mi s-a părut că zoom-ul 3X nu a fost la fel de bun ca şi cel 5X, având mult mai mult zgomot camera tele mai modestă. Colegul Claudiu ne-a cadorisit şi cu nişte timelapse-uri, dacă eraţi curioşi. Sau mai bine zis Hyperlapse-uri. Parcă se descurcă o idee mai bine la filmarea nocturnă decât Huawei Mate X6, S24 Ultra, dar OnePlus 13 e mai corect la gestionarea de culori şi lumini.
Disponibilitate
Prețuri actualizate