Xiaomi Redmi Note 9 Pro dispune de o cameră frontală de 16 megapixeli, cu deschidere F/2.5, pixeli de 1 micron şi filmare la 30 FPS. Promite şi filmare selfie Slo Mo la 120 FPS. În spate are o cameră quad, cu senzor de 64 MP, alături de una ultrawide de 8 MP, cu captura la 119 grade, plus una de 5 MP Macro cu focalizare la 2 cm distanța şi una de 2 MP Bokeh. Are şi Night Mode, filmare 4K şi filmare Super Slo Mo la 960 FPS. Camera principală combina 4 pixeli în 1, scoţând cadre de 16 MP, iar senzorul principal are şi PDAF şi stabilizare electronică.
Video-review Xiaomi Redmi Note 9 Pro, secțiunea Cameră
Avem parte şi de zoom digital 10X, AI, Bokeh, Macro Video, un mod Pro, dar şi captura la rezoluţie maximă de 64 megapixeli. Avem şi funcţii că Short Video, Panorama, Google Lens, Docs, Tilt Shift.
Galeria foto a fost realizat în Parcul IOR din Bucureşti, într-o zi uşor înnorata de iunie 2020. Vegetaţia are un verde intens la captura cu camera principală, iar captura ultrawide aduce ceva mai multă întunecime şi detalii pierdute la arborii de la distanţă. Zoom-ul la 2-3X nu e rău deloc, pentru zoom digital. Dacă mai vreme observăm că acea cameră ultrawide întunecă imaginea la nori, la soare apare o uşoară tentă rozalie şi roşul devine mai deschis la acei trandafiri, spre roz.
Cadrele tale se pot regla coloristic odată activat HDR-ul. Sincer, camera a făcut faţă cu brio la captura la soare, unde vegetaţia putea fi serios arsă. Nu ştiu dacă să pun asta pe seama AI-ului sau a filtrării astrului de către nori. Puncte bonus pentru textura apei ce ţâşnea din fântâna. Arată destul de convingător şi jucăriile din parc, deşi nuanţele sunt parcă prea intense pentru reţină mea, ar fi trebuit să fie un roşu şi verde mai puţin agresive. Stă totuşi mult mai bine la dynamic range şi expunere decât Redmi Note 8 Pro.
Bokeh este corect aplicat pe jucăria cu capul lui Donald Duck, iar luciul lui Winnie convinge. Ce nu îmi place mie e acel verde "radioactiv" al gazonului din spatele jucăriilor. Am fost de sute de ori acolo şi ştiu cum ar trebui să fie de fapt.
Sub acoperirea copacilor culorile devin o idee mai corecte la jucării, dar gazonul tot un verde bizar are. Focalizarea e precisă, iar în acest cadru foarte umbros camera ultrawide ne oferă o nuanţă de gri aplicată peste imagine şi zone estompate serios pe lateral.
Urmează o serie de pzoe selfie baby face, cu un Beauty Mode care trebuie dezactivat dacă vrei rezultate concrete. Odată oprit apreciez textura bărbii şi a chipului, dar ochii nu mi se par foarte clari sau expresivi. Parcă trebuia un pic mai mult focalizare pe partea de sus a capului. Bokeh e rezonabil la separarea planurilor (îndepărtat şi apropiat, adică faţă mea), dar aş vrea extra expresivitate. Dacă te apropii mai mult de cameră şi ai şi extra lumina lucrurile sunt un pic mai bune.
Schimbăm locul şi ne mutăm la jucăria cangur, excelent focalizată. Încercam şi un Macro pe puiul din marsupiu, care iese peste medie de bine, nu chiar la nivel de Galaxy A51 şi A71, dar cu 10% sub să zicem.
Adăugăm o serie de Bokeh-uri cu domnişoara statuie, cu ceva expunere extra în spate şi un cer prea alb, dar separare bună de planuri.
Trandafirii au ieşit binișor la prima vedere, doar că au culoarea complet denaturată, iar focalizarea de foarte aproape nu e prea bună. De la 10-15 cm ai poze postabile pe Facebook cu acele flori. Apar şi stropi spectaculoşi de apă la captura cu fântâna sub nori de ploaie. Poate cel mai bun Macro să fie cel cu becul verde plin de pământ de pe jucăria albastră din parc. Ba nu, pardon, cel cu conul de brad e senzaţie şi ne arată adevăratul potenţial al camerei Macro de pe Redmi Note 9 Pro. Comparabilă cu A51 şi Galaxy A71 până la urmă. Ai nevoie de câteva încercări să o scoţi la liman totuşi.
Zic că am depăşit Xiaomi Mi Note 10 Lite la culori şi că această cameră quad e la 80% din potenţialul lui Galaxy A51. La selfie, când focalizează bine şi ai şi lumina sta mai bine decât Motorola Edge sau Oppo Reno 3 Pro 5G.
La captura low light ne mutăm la Timişoara şi recomand să rămâneţi strict la fotografie cu camera wide. Cea ultrawide estompează serios sursele de lumină, are mult zgomot şi lipsa de detalii. Zoom-ul digital pe siglele Iulius Park nu este rău deloc, iar contururile obiectelor sunt clare şi nu aş zice că avem prea mult zgomot. Au fost şi destule cadre cu o lumină cam roşiatică şi un colorit mai cald parcă. Night Mode se simte că un soi de "HDR al nopţii", doar scoţând la lumina anumite zone mai întunecate şi atât.
Uneori se duce prea sus cu expunerea şi trebuie să nu te mişti dacă vrei să iasă bine. Greu cu focalizarea de aproape pe flori şi unele lumini sunt prea intense chiar şi pe camera wide.
La filmare apare supraexpunerea vegetaţiei, florile roşii devin roz, iar gazonul e un verde exagerat de intens. Filmarea Full HD mai e cum mai e la stabilizare, dar cea 4K e foarte tremurată. Verdele are nevoie de o calibrare serioasă pentru toată vegetaţia fiind pur şi simplu prea aprins, fosforescent. E păcat, pentru că avem claritate, detalii, bitrate suficient, nu chiar departe de Galaxy A51 şi A71 la 4K. POCO X3 Pro a stat mai bine totuşi. Avem şi un slow mo dramatic cu apa fântânii, sabotat puţin de soarele ascuns în nori.
La focalizare nu am obiecţii, iar filmarea la 60 FPS e ceva mai cinematica, mai dramatică, dar aici expunerea e dusă automat mai sus şi detaliile... se duc în cap. Full HD evident.
Culmea e că filmarea selfie nu e rea deloc, deşi avem un cer alb şi o un chip la rândul său prea alb. Ţinând telefonul cu 2 mâini ar fi OK şi stabilizarea, iar expresivitatea chipului e mai bună decât la pozele selfie.
Filmarea din mers are oareşcare trepidaţii, dar nu unele pe care să nu le putem ierta la preţul plătit. Pentru stabilizare electronică e OK.
A se remarca testul de focalizare, trecut cu brio, între emblema esplanadei din parc şi peisajul lacustru. Puncte bonus pentru microfon în ultimul video, cu trubadurul de lângă lac, care ne încântă şi ambianţa din parc. Avem şi încă un test de stabilizare la coborârea scărilor şi acesta chiar nu a ieşit rău. E un salt clar faţă de Redmi Note 8 Pro la expunere, mai bine reglată, claritate, filmare 4K în general, dar trebuie umblat serios la culori, dynamic range.
Filmarea low light se lasă cu o imagine trepidantă, cu culori calde, spre roşiatic, lumini amplificate deranjant, dar o focalizare destul de OK. Nu prindem prea multă lumină, iar zgomotul e prezent în cantităţi mari pe marginile laterale ale filarii. De filmat din mers nu poate fi vorba, trepidaţiile fiind prea intense. Aici îşi atinge camera limita.










































