Din partea celor de la Counterpoint vine astăzi un studiu pentru piața smartwatch din trimestrul 3 al acestui an, perioadă de 3 luni în care livrările globale de ceasuri inteligente au crescut cu 16% față de aceeași perioadă a anului 2020. Se remarcă în topul producătorilor Samsung care pare a fi găsit rețeta succesului cu modelele Galaxy Watch4 - acestea contribuind la o creștere importantă a cotei de piață pentru companie.
Samsung urcă din nou pe locul 2 după ce anterior Huawei ocupa această poziție și aflăm că firma sud-coreeană ajunge la o cotă de piață de 14.4% vs. 9.9% în Q3 2020. Apple își păstrează poziția de lider în acest segment, cu toate că începe să piardă teren, ajungând de la 28% cotă de piață în Q3 2020 la 21.8% acum în trimestrul 3 din 2021. Aparent, această scădere este pusă pe seama lansării târzii a lui Apple Watch Series 7.
Huawei în schimb stă acum rău și în această zonă de dispozitive smart, bifând o cotă de piață de 5% în Q3 2021 vs. 13.6% în Q3 2020. Mai sus avem și un grafic al livrărilor de smartwatch-uri în funcție de sistemul de operare adoptat, din 2018 și până în prezent. watchOS ajunge la nivelul înregistrat în 2018, iar cea mai mare oportunitate este acordată lui wear OS, sistemul de operare care se regăsește și pe noile purtabile Samsung.