Netflix a devenit o companie controversată ca urmare a deciziilor din ultimele luni. În trimestrul 2 din 2022 aflam că aproape 1 milion de abonați au fost pierduți ca urmare a creșterii planurilor tarifare și taxării pentru fiecare utilizator în parte.
Tot în acea perioadă aflam că Netflix pregătește și abonamente cu reclame pentru completarea ofertei, mai ieftine. Azi au fost descoperite indicii conform cărora acest tip de abonament nu va permite descărcarea conținutului pentru urmărire offline. Detalii avem mai jos.
Se vehiculează că aceste abonamente cu reclame vor fi lansate începând din 2023. Ele se află acum în dezvoltare, iar Steve Moser (via TheTapeDrive) a descoperit în codul sursă al aplicației iOS un mesaj care sună cam așa: „Descărcările sunt disponibile pentru toate planurile cu excepția celor cu reclame”.
Astfel, cei ce vor alege să își facă un abonament cu reclame nu vor putea accesa conținutul în format offline, atunci când nu sunt conectați la Wi-Fi sau date mobile.
Aș zice că ideea de a interzice descărcarea conținutului e normală, având în vedere că pentru afișarea reclamelor este nevoie de o conexiune la internet. Nu e încă clar cât va costa un astfel de abonament „cu reclame” și nici dacă acesta va aduce și alte limitări pentru utilizatori.