În aceste zile în care Adblock încearcă să scoată un dolarel în plus de pe munca redactorilor, afișând reclame pe spațiile de ads blocate de soluția lor, s-au mobilizat advertiserii online și coalizat într-o alianță. Rolul sau este de a îmbunătăți experiența utilizatorului și de a opera după un set de reguli adoptate la comun.
Alianța include nume mari precum Facebook, Google, IAB și IAB Europe, iar rolul este de a îmbunătăți experiență reclamelor online pentru utilizatorul de Internet. Numele organizației este Coalition for Better Ads și va miza pe servirea de reclame non intruzive pentru utilizator, care sa nu mai necesite AdBlock, eventual.
Numeroase asociații din domeniul media, advertising, dar și uriași că Procter & Gamble și Unilever s-au implicat în proiect. Facebook are probleme vechi cu AdBlock, având și un meci cu AdBlock Plus, atunci când colosul lui Zuckerberg a lansat cod special pentru a anula workaround-ul AdBlock Plus.
E amuzant că întâi Facebook găsise o modalitate de a fenta AdBlock, iar apoi a venit un workaround AdBlock, care înlătura nu doar reclame, ci și postări ale prietenilor, ceea ce nu convenea deloc celor de la Facebook. Iar FB a lansat propriul său workaround la workaround...
În acest ritm și cu această situație ridicolă, în curând o să vedem și o coaliție a adblockerilor contra celei de mai sus.


