Cel mai nou studiu publicat de către cei de la Brand Finance este un top 500 al celor mai valoroase branduri din lume. Amazon este pe locul întâi, iar topul 5 e compus din suspecţii obişnuiţi, dar cu o mare absenţă. Aflaţi despre ce e vorba mai jos.
Că Amazon e pe locul întâi nu ne miră, fiind sinonim cu businessul de calitate şi extinderea şi creşterea continuă pe care o are în zona e-commerce. În 2020 brandul valorează 220 de miliarde de dolari, în creştere cu 17.5% faţă de anul trecut. Pe locul 2 se află Google, cu o valoare de 159 miliarde de dolari, în creştere cu 11.9% faţă de anul trecut.
Pe 3 îi avem pe cei de la Apple, în scădere cu 8.5% faţă de 2019, ajungând la 140 de miliarde de dolari. Sunt şocat să văd Microsoft pe 4 şi Samsung pe 5, pentru că mă aşteptam ca Facebook să prindă top 5. Apropo Microsoft e pe minus cu 2.1%, iar Samsung pe plus cu 3.5%. Compania chineză ICBC e pe locul 6, iar Facebook pe 7, în scădere cu 4.1% şi cu un brand ce valorează doar 79 de miliarde de dolari.
Pe 8 e Walmart, pe 9 firma Pingan din China şi pe 10 Huawei, în creştere cu 4.5%, la 65 de miliarde USD. Revenind la fruntaşi, Amazon ar fi pe primul loc datorită cloud computing-ului, al serviciilor de streaming (vine şi serialul Lord of the Rings curând pe Amazon Prime), dar şi al boxelor inteligente şi tabletelor ieftine. În top 500 cel mai mult au picat operatorii de telefonie la nivel global, loviţi de creşterea în popularitate a lui WhatsApp. AT&T a picat cu 32% ca valoare a brandului, dar 5G-ul ar putea să le readucă suflul înapoi.
Topul se află aici dacă sunteţi curioşi.



