Amazon redenumește rețeaua Kuiper în Amazon Leo; Schimbare de identitate pentru faza operațională a constelației de sateliți rivală Starlink

886 ori
<b>Amazon redenumește rețeaua Kuiper în Amazon Leo; Schimbare de identitate pentru faza operațională a constelației de sateliți rivală Starlink</b>Amazon a lăsat în urmă numele Project Kuiper și a trecut la unul care reflectă mai limpede ambiția sa tehnologică: Amazon Leo. Schimbarea vine într-un punct de cotitură pentru companie, după ce a plasat deja 153 de sateliți pe orbită joasă, iar ritmul..

Amazon a lăsat în urmă numele Project Kuiper și a trecut la unul care reflectă mai limpede ambiția sa tehnologică: Amazon Leo. Schimbarea vine într-un punct de cotitură pentru companie, după ce a plasat deja 153 de sateliți pe orbită joasă, iar ritmul lansărilor se accelerează. E o mișcare firească, în condițiile în care proiectul trece de la stadiul de testare la faza de desfășurare pe scară largă și devine un concurent direct pentru Starlink, serviciul deja funcțional al celor de la SpaceX.

Amazon redenumește rețeaua Kuiper în Amazon Leo; Schimbare de identitate pentru faza operațională a constelației de sateliți rivală Starlink

Rețeaua Amazon Leo a bifat până acum șase lansări, dintre care trei au fost realizate chiar cu rachetele Falcon 9 ale SpaceX, compania condusă de Elon Musk. În total, au ajuns deja pe orbită 72 de sateliți, cu scopul final de a atinge peste 3.000, prin mai mult de 80 de misiuni. Rebrandingul vine tocmai pentru a marca tranziția de la faza de test la o etapă de extindere reală, cu obiectivul de a oferi internet stabil și rapid în zonele lipsite de infrastructură clasică.

Noua identitate - Amazon Leo - indică direct zona în care operează sateliții, adică „Low-Earth Orbit” (LEO), o regiune aglomerată deja de constelațiile Starlink, care numără peste 10.000 de sateliți activi. Amazon vrea o felie din această piață în plină expansiune, mizând pe acoperire globală, viteză de conectare și latență redusă. Totuși, pe lângă beneficii, vin și problemele. Comunitatea științifică avertizează în mod constant că astfel de mega-rețele cresc semnificativ riscurile de coliziuni în spațiu și contribuie la amplificarea fenomenului de resturi orbitale, care poate afecta inclusiv misiuni cu echipaj uman.

Amazon Leo

Rebrandarea ne arată intenția Amazon de a juca la nivel mare în industria comunicațiilor spațiale, unde Starlink e deja un lider incontestabil. Schimbarea de nume nu e doar un artificiu de marketing, ci un semnal că Amazon Leo nu mai e un experiment, ci un proiect operațional cu miză globală.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×