După sancționarea mai multor retaileri, ANPC a amendat și eMAG pentru abateri privind campania de Black Friday; Iată ce are de spus compania

3.643 ori
<b>După sancționarea mai multor retaileri, ANPC a amendat și eMAG pentru abateri privind campania de Black Friday; Iată ce are de spus compania</b>Înainte ca eMAG să dea startul campaniei de Black Friday din acest an, vă anunțam că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a emis amenzi pentru 11 retaileri de pe plan local. Ei bine, azi aflăm prin intermediul HotNews.ro că si cel

Înainte ca eMAG să dea startul campaniei de Black Friday din acest an, vă anunțam că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a emis amenzi pentru 11 retaileri de pe plan local. Ei bine, azi aflăm prin intermediul HotNews.ro că si cel mai mare retailer din România, eMAG, a fost sancționat de către ANPC cu o amendă contravențională în valoare de 50.000 de lei după constatarea unei serii de abateri legate de data de început a promoțiilor.

Cu ce a greșit retailerul și ce au avut de spus reprezentanții companiei, aflăm în rândurile de mai jos

Potrivit comunicatului ANPC, comisarii au controlat platforma operatorului economic Dante Internațional SA (www.emag.ro) după aceeași metodă utilizată și în cazul altor retaileri amendați, prin accesarea site-ului pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerțul online (reduceri, promoții). 

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

1. Pe pagina de prezentare a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

2. Din analiza documentației prezentate de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Nu în ultimul rând, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

Iată și citate cu poziția eMAG cu privire la amenda ANPC

Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG. 

De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. 

În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG.

Considerăm că eforturile autorităților de a susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți.  

Vă reamintesc că eMAG a anunțat sâmbătă vânzări de până la 609 milioane de lei, valoarea comenzilor urcând cu 24 de milioane de lei față de anul 2020. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×