Serviciul de știri al Apple, lansat în urmă cu aproape zece ani și disponibil doar în SUA, Canada, Marea Britanie și Australia, urmează să fie extins în alte țări. Potrivit surselor citate de Financial Times, această mișcare face parte dintr-un plan de creștere a veniturilor generate de platformă.
Cu peste 125 de milioane de utilizatori activi, Apple News este cea mai populară aplicație de știri pentru iPhone în țările în care este disponibilă. Serviciul oferă acces la conținutul a peste 450 de publicații, printr-o versiune gratuită, finanțată din reclame, și o versiune premium, care costă 13 dolari pe lună.
Un alt obiectiv al companiei este accentuarea focusului pe știrile locale, în special în Marea Britanie, o strategie deja implementată în SUA și Canada. Publisherii pot alege între a monetiza reclamele prin propriile soluții, păstrând toate veniturile, sau prin reclame gestionate de Apple, din care compania reține 30%.
Rămâne de văzut în ce alte țări va fi lansat serviciul, însă extinderea promite să consolideze poziția Apple News ca o platformă-cheie pentru știri și venituri ale publisherilor.