China interzice folosirea termenilor „condus autonom” și „condus inteligent” în reclame auto; măsură după un accident fatal

1.061 ori
<b>China interzice folosirea termenilor „condus autonom” și „condus inteligent” în reclame auto; măsură după un accident fatal</b>China interzice folosirea termenilor „condus inteligent” și „condus autonom” în publicitatea auto, în urma unui accident fatal care a implicat un model Xiaomi SU7. Accidentul, petrecut în luna martie, a stârnit un val de îngrijorări în rândul publicului

China interzice folosirea termenilor „condus inteligent” și „condus autonom” în publicitatea auto, în urma unui accident fatal care a implicat un model Xiaomi SU7. Accidentul, petrecut în luna martie, a stârnit un val de îngrijorări în rândul publicului, după ce vehiculul a lovit un stâlp de beton cu 97 km/h la câteva secunde după ce șoferul a preluat controlul de la sistemul de asistență la condus (ADAS). În urma impactului, mașina a luat foc, ducând la moartea ocupantului. Drept reacție, Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a convocat peste 60 de producători auto pentru a le comunica noile cerințe legale în privința modului în care pot fi promovate aceste funcții.

China interzice folosirea termenilor „condus inteligent” și „condus autonom” în publicitatea auto, în urma unui accident fatal care a implicat un model Xiaomi SU7.

Printre măsurile anunțate se numără:

  • Interzicerea termenilor „smart driving” și „autonomous driving” în reclame;
  • Obligația de a obține aprobare oficială pentru actualizările de software ADAS transmise de la distanță (OTA);
  • Testarea riguroasă a fiabilității acestor sisteme înainte de lansarea pe piață.

De asemenea, autoritățile chineze avertizează că fabricarea sau exagerarea caracteristicilor de condus asistat poate atrage sancțiuni severe: de la amenzi de 5–10 ori valoarea campaniei publicitare, până la suspendarea licenței de operare sau chiar pedepse penale de până la doi ani de închisoare, dacă se ajunge la accidente grave.

La întâlnire a participat și Huawei, unul dintre marii furnizori de soluții ADAS din China, dar compania nu a comentat decizia. Măsura vine într-un context în care piața auto chineză trece printr-o perioadă de supraproducție și concurență acerbă, iar producători precum BYD, Leapmotor sau Toyota au promovat agresiv funcțiile de condus asistat ca argument comercial.

Autoritățile chineze spun că intensificarea controlului asupra tehnologiilor pentru vehicule electrice și hibride este necesară într-un sector care a crescut mai rapid decât era planificat. Peste 50% din vânzările auto din China la sfârșitul anului trecut au fost vehicule electrificate. În paralel, standardele pentru baterii sunt și ele înăsprite, în încercarea de a reduce riscurile de incendii sau explozii.

Pe termen scurt, noile reguli ar putea încetini inovația și crește costurile, avertizează analiștii, dar pe termen lung ar putea forța o consolidare în industria auto chineză, unde mulți producători mici luptă pentru supraviețuire.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×