Campania de Black Friday 2024 este deja în toi la unii retaileri, iar puntea de legătură între magazine și cumpărători o reprezintă firmele de curierat. Astăzi am fost la hub-ul Sameday de lângă București pentru a vedea cum arată liniile noi de sortare colete și desigur să aflăm cum s-a pregătit compania pentru cel mai mare eveniment de shopping al anului.
Din start suntem loviți cu cifre uriașe și aflăm că doar pentru România, vârful de Black Friday este estimat la aproximativ 850.000 de colete livrate într-o singură zi. Vorbim despre o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie, iar mare parte dintre aceste colete vor ajunge livrate rapid la Easybox.
Compania de curierat estimează o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday la nivel regional, față de anul trecut, sprijinită de investițiile continue în extinderea rețelei easybox și de creșterea capacității operaționale. Iată și o declarație de la Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group:
„Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Estimăm volume semnificative ce vor aduce un grad ridicat de complexitate și suntem pregătiți să depunem toate eforturile pentru a ne asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale, astfel încât să contribuim la succesul partenerilor noștri din e-commerce. Rămânem alături de clienții din regiune în această perioadă intensă, deschizându-le noi oportunități de creștere dincolo de granițele naționale.”
Sunt și statistici interesante extrase dintr-un studiu recent, acela că peste 65% dintre români vor alege livrarea la easybox de Black Friday. De asemenea, aflăm că livrarea la easybox reprezintă un criteriu esențial în decizia de achiziție, iar unii chiar evită magazinele online ce nu pun la dispoziție acest serviciu de transport.
În primele 9 luni ale anului, peste 84% dintre magazinele online din ecosistemul SAMEDAY au livrat cel puțin un colet la easybox, iar în intervalul ianuarie-septembrie, SAMEDAY a livrat în easybox peste 36 de milioane de colete, în creștere cu 50% față de anul precedent. De asemenea, Sameday estimează că în primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de aproximativ 330.000 de colete.
Se fac în continuare investiții, cu o rețea easybox de aproximativ 7000 de unități, cu 40% creștere față de anul trecut. Dintre acestea 4900 lockere sunt în România, cu 1000 mai multe decât în 2023. În Bulgaria sunt 900 de unități (creștere de 122%), iar în Ungaria sunt 1100 de unități).
Așa cum spuneam în introducere am făcut și un tur al hub-ului Sameday. În România, au fost integrate în fluxul operațional șase noi sisteme automate de sortare, care pot procesa peste 38.000 de colete pe oră, urcând astfel capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și în agenții la peste 100.000 de colete pe oră. Astfel, un sistem automat de sortare a fost implementat în hub-ul Central SAMEDAY, iar alte două au fost instalate în agenții ce deservesc centrul țării. Pentru a optimiza procesele de sortare și în zona de vest, trei astfel de sisteme automate au fost instalate, de asemenea, în agenții din Cluj și Timișoara.
În acest an pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcarea acestora. Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul în care ajung în rețeaua SAMEDAY.
Se pun la cale și investiții, iar anul viitor vom putea trimite prin Sameday colete și în țări europene precum Franța, Spania, Germania. Pentru acest an investițiile urcă la peste 60 de milioane de euro pentru extinderea și optimizarea operațiunilor din România, Ungaria și Bulgaria.