Aflăm astăzi prin intermediul unui studiu desfășurat de către Sameday, cum se raportează consumatorii industriei de e-commerce la piața de curierat, rezultatele obținute ilustrând detalii cheie despre profilul cumpărătorului român și așteptările pe care acesta le are de la companiile de curierat.
Un prim detaliu pe care îl aflăm potrivit acestei cercetării, este acela că 76% dintre cei care fac cumpărături online plasează minimum 2-3 comenzi pe lună, predominant din următoarele categorii:
- fashion (75% dintre femei)
- electronice (72%, atât femei, cât și bărbați)
- îngrijire personală (64% predominant femei care lucrează la birou
- electrocasnice (57%)
- sport, recreere și hobbyuir (52%, în mare parte femei cu educație superioară)
Aceste date ilustrează pentru comercianții online o nevoie de adoptare de tactici de îmbunătățire a retenției. Când vorbim despre retururi, atunci 1 din 4 cumpărători nu simte nevoia de a înapoia produsul achiziționat astfel că nu au experiență în ceea ce privește procedurile de restituire. În schimb, 30% dintre cei care sunt familiarizați cu retururile aleg să facă acest lucru la lockerele easybox.
Studiul mai dezvăluie și faptul că 60% dintre respondenți folosesc cu regularitate serviciul Sameday de livrare la lockerele easybox, în timp ce 17% îl folosesc ocazional. Cei care îl preferă îl consideră o opțiune excelentă, o alternativă pentru livrările la domiciliu (78%), foarte ușor de folosit (84%). Acest serviciu de livrare out-of-home (OOH) este atât de apreciat de utilizatorii finali, încât are impact asupra deciziilor de cumpărare (60%).
Sameday ține să ne amintească faptul că serviciul de livrare la lockerele easybox al companiei a înregistrat în acest an o creștere de peste 200% a numărului de expedieri și că rețeaua de automate de livrare a crescut de 3 ori din noiembrie 2020 și până în prezent.