Anii 2020 şi 2021 au adus mari schimbări în obiceiurile noastre de consum şi asta se reflectă inclusiv în modul în care facem cumpărăturile. Cum se va schimba asta în următorul deceniu putem doar prezice, iar experţii de la Ericsson ConsumerLab au creat un studiu prin care fac predicţii, unele găsite mai jos.
Până în 2030 spaţiile comerciale vor deveni un mix între tehnologie, conectivitate şi amenajări reale pentru a extinde experiența de retail. Asta este aşteptarea publicului consumator, conform concluziilor din cea mai recentă ediţie a raportului Ten Hot Consumer Trends, realizat de Ericsson. Raportul analizează opiniile utilizatorilor de noi tehnologii, cei de tip early adopters, care vor să încerce tot ce e nou imediat cum apare.
Au fost analizate aşteptările utilizatorilor privind experienţele de cumpărături ale viitorului într-un centru comercial fictiv: "Everyspace Plaza". Concluziile studiului sunt reprezentative pentru un număr de 57 de milioane de consumatori de acest tip la nivel global. În următorii 10 ani ani o experienţă hibridă digital-real va deveni noul normal al "mersului la cumpărături".
Ochelarii AR şi VR utilizaţi la interior sau exterior, costumele cu feedback fizic şi mânuşi ce redau tactilitatea vor fi omniprezente în experienţa noastră în 2030. Pentru a crea această imagine a cumpărăturilor viitorului, participanţii au fost rugaţi să evalueze 15 noi experiențe descrise ca existând în cadrul unui mall, care extind procesul fizic al cumparatorului cu ajutorul tehnologiei. 4 din 5 respondenţi consideră că toate cele 15 concepte testate vor deveni realitate, sub o formă sau alta până în 2030.
Iată cele 10 tendinţe tehnologice descrise în raport:
- Sala de spectacol interactivă
- Salonul de frumuseţe digital
- Croitoria meta-reală
- Piscina anti gravitaţie
- Sala de fitness hibridă
- Fabrica de dorinţe
- Restaurantul la Intersecţia Universului
- Magazinul fără capăt
- Multiplexul medical
- Parcul Natural+
Mai multe detalii aveţi aici.



