CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, ne-a prezentat ieri ce a pregătit retailerul de Black Friday 2019: Ferrari la reducere, categorii noi surpriză şi promisiunea de livrare până pe 28 noiembrie

1.582 ori
<b>CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, ne-a prezentat ieri ce a pregătit retailerul de Black Friday 2019: Ferrari la reducere, categorii noi surpriză şi promisiunea de livrare până pe 28 noiembrie</b>eMAG a organizat ieri pe data de 12 noiembrie, un eveniment în centrul Capitalei, unde a strâns toată presa laolaltă pentru a dezvălui planurile sale pentru Black Friday. Ne-a fost gazda chiar Iulian Stanciu, CEO eMAG

eMAG a organizat ieri pe data de 12 noiembrie, un eveniment în centrul Capitalei, unde a strâns toată presa laolaltă pentru a dezvălui planurile sale pentru Black Friday. Ne-a fost gazda chiar Iulian Stanciu, CEO eMAG, care ne-a povestit ce urmează şi ce produse vedetă vom vedea în această ediţie de reduceri de sezon. Marea vedetă e un Ferrari, iar detalii despre planurile eMAG aflaţi mai jos.

După cum probabil ştiţi deja, Black Friday are loc pe 15 noiembrie la eMAG. Va include 3.5 milioane de produse la promoţie, iar retailerul s-a pregătit investind 3 milioane de euro în servere, servicii de hosting, cloud şi dezvoltare. Aşteptările sunt ca în primele secunde de BF să "năvălească" cel puţin 400.000 de oameni deodată pe site, de aceea trebuie o infrastructură cât mai bună. Încă nu avem ora exactă a startului şi rămâne un mister. Avem şi un concurs pe tema ghicirii orei exacte.

Istoric

Istoric Black Friday la eMAG

La acelaşi eveniment am aflat că 50% din români au declarat că vor să cumpere ceva de Black Friday, faţă de 16%, câţi erau în 2012. eMAG ne-a arătat şi cum a evoluat traficul său în această perioadă ocupată. Dacă în 2011, la prima ediţie în format actual Black Friday au fost 700.000 de oameni online, în 2015 erau deja 5.5 milioane de vizitatori, iar în 2018 9.5 milioane. Cred că în 2019 sărim de 10 milioane.

A crescut foarte mult şi ponderea traficului de pe mobil, de la 33% în 2014 la 78% în 2018. Tot în creştere sunt şi vânzările, ajunge de la 102 milioane de lei în 2013 la 460 de milioane de lei anul trecut. Mi se pare interesant şi că a crescut ponderea produselor scumpe, cele peste 500 de lei, cu 79.000 de produse de gen în 2014, 150.000 în 2017 şi 196.000 în 2018. Anul trecut au fost 3 milioane de produse la promoţie, iar studiile au arătat că 91% din vânzările de Black Friday 2018 au fost la cel mai mic preţ din anul 2018.

Ni s-au amintit şi câteva din produsele vedetă de anul trecut, precum iPhone X la 3499 lei, anvelopa de iarnă Tigar la 99 lei, SSD ADATA 240 GB la 99 lei sau celebrul Galaxy S8 la 1499 lei.

Black Friday 2019

1. Logistică

Black Friday 2019 vine după 10 luni de negocieri cu partenerii eMAG. E vorba de parteneri precum Samsung, ASUS, Beko, Apple, Lenovo, LG, Philips, Sony şi mult alţii, inclusiv LEGO. Pentru acest an sunt pregătite reduceri de 270 de milioane de lei, iar pentru a eficientiza livrarea, vor exista 5 piloni/opţiuni pentru care vei putea intra în posesia produselor:

  • FAN Courier
  • Sameday
  • 250 Easybox eMAG
  • 625 oficii Poşta Română
  • Showroom-uri eMAG (14 dacă nu mă înşel)

Ni s-a amintit şi de faptul că se pot plăti în rate produsele, cu până la 40 de rate fără dobândă

Şi companiile de curierat s-au pregătit intens de Black Friday, cu investiţii de 30 de milioane de euro în acest an. Ni s-a amintit şi de faptul că se pot plăti în rate produsele, cu până la 40 de rate fără dobândă, iar cardul de cumpărături eMAG de la Raiffeisen Bank vine cu bonusuri, precum până la 10% înapoi valoarea produselor şi bonus 200 de puncte pentru cardurile solicitate în ziua de Black Friday.

2. Produse

Black Friday 2019, parteneri

În acest an, în oferta eMAG vor fi incluse:

  • 70.000 de televizoare
  • 120.000 de smartphone-uri
  • 22.000 de laptop-uri
  • 21.000 de frigidere
  • 15.000 de mașini de spălat
  • 200.000 de electrocasnice mici
  • 300.000 de produse fashion
  • 150.000 de parfumuri și cosmetice
  • 400.000 de jocuri și jucării
  • 200.000 de anvelope
  • 400.000 de produse pentru casă și grădină
  • 50.000 de articole și echipament sportiv

Avem şi produse speciale, iar cel care a făcut rumoare în sală (şi pe Facebook) a fost un Ferrari GTC4 Lusso

Avem şi produse speciale, iar cel care a făcut rumoare în sală (şi pe Facebook) a fost un Ferrari GTC4 Lusso, care are reducere de 45.000 de euro, ajuntand de la 308.00 euro la 263.000 euro. Alte produse inedite sunt următoarele:

  • Auto-moto (Audi, Skoda, Mercedes, Alfa Romeo, Ford, Volvo, BMW)
  • Închiriere de mașini, servicii taxi și car sharing
  • Bilete de avion (Blue Air, voucher de 500 lei la preţ de 250 de lei sau voucher de 400 lei la preţ de 200 de lei)
  • Bilete la concerte și festivaluri (Electric Castle, concert Celine Dion, UNTOLD, Sunwaves)
  • Bilete la evenimente sportive (Finala Champions League, Formula 1, Roland Garros 2020)
  • Experiențe inedite
  • Servicii medicale
  • Abonamente de telefonie (Abonament Vodafone Red de la 9 euro la 6.3 euro pe lună, de la 14 euro la 9.8 euro pe lună şi de la 25 de euro la 17.5 euro pe lună)
  • Cafea la Starbucks (2 cafele la preţ de una)
  • Bilete la parcuri de distracții locale și internaționale
  • Monede și lingouri de aur
  • Ceasuri și bijuterii de lux
  • Pachete turistice în România și în străinătate

Curieri eMAG de Black Friday 2019

eMAG se aşteaptă la vânzări de 500 de milioane de lei şi are ca obiectiv fixat livrarea produselor până pe 28 noiembrie, în proporţie de 99% faţă de 94% în 2018. 70% din comenzi ar urma să fie expediate în 5 zile.

Recomandare:

Pentru o experiență cât mai bună de cumpărături și o comandă rapidă în ziua de Black Friday, pe 15 noiembrie, eMAG recomandă clienților:

  • Să-și facă lista cu produsele favorite
  • Să își completeze datele în contul de client eMAG
  • Să își instaleze aplicația eMAG pentru a afla când începe Black Friday. Să își activeze notificările pe mobil pentru a afla din prima secundă când începe Black Friday
  • Să își salveze cardul, punctul de livrare favorit sau adresa de livrare în contul de client pentru a comanda repede produsele preferate

Întrebări:

La sesiunea de Q&A cineva a fost curios de acea taxă de 5 lei la plata cash şi se pare că am avut dreptate: e pentru stimularea plăţii cu cardul. Apoi a fost întrebarea de "cât câştigaţi din Black Friday?" de la Lucian Mândruţă. CEO-ul eMAG a părut să indice că ar putea să nu fie câştiguri mari, ba chiar să se meargă pe pierdere şi Black Friday să fie o mare mişcare de awareness şi de fidelizare a consumatorilor. Iulian Stanciu a numit Black Friday o mişcare de creştere a notorietăţii şi o investiţie pe termen lung. În aceeaşi sesiune am descoperit că Black Friday înseamnă cam 7% din vânzările eMAG pe un an.

  • Cineva a întrebat chiar de ce nu face statul achiziţii de Black Friday pentru a economisi bani la buget :)
  • Am avut şi pe cineva curios de ce nu sunt apartamente şi produse imobiliare de Black Friday. Problema şi bariera e că lumea vrea să vadă fizic apartamentele, ceea ce nu se poate online.
  • Am aflat şi ca 17% din totalul celor care au făcut cumpărături de Black Friday 2018 au plătit cu cardul de cumpărături şi în rate. Am descoperit şi că doar 34% din cumpărăturile de anul trecut s-au plătit cu cardul.

Tot ce rămâne de făcut acum e să ne punem ceasurile în dimineaţa de 15 noiembrie, să dăm refresh la wishlist şi să avem aplicaţia eMAG instalată pe telefon. Spor la cumpărături!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×