eMAG ne-a informat în această săptămână ca măsurile sale eco-friendly au început să se simtă, iar operaţiunile retailerului au atins nivelul "net zero" al emisiilor de dioxid de carbon. Reţeaua Easybox a redus cu 15.8% emisiile de carbon rezultate din operaţiunile directe din România.
În plus, 100 de maşini electrice asigură livrările în zonele urbane, scăzând şi mai mult amprenta de carbon. De asemenea, parcul logistic Joița va funcţiona 100% cu energie verde, alimentat de 40.000 de panouri fotovoltaice. eMAG desfăşoară şi parteneriate cu Green Tech, unul dintre cei mai mari reciclatori de deşeuri PET din Europa Centrală şi de Est, şi cu Fundaţia Conservation Carphatia, conservând şi restaurând ecosisteme naturale, dar şi eliminând deşeuri şi poluarea mediului înconjurător.
eMAG şi-a propus în ultimii ani să îşi neutralizeze amprenta de carbon generată de operaţiunile sale prin compensare. Următorul pas este să reducă amprenta de carbon a produselor şi serviciilor pe întregul lanţ de aprovizionare la zero în următorii 10 ani. Doar în ultimul an Grupul eMAG a redus emisiile generate de operaţiunile sale cu 8% de la 9993 de tone în 2019 la 9216 tone în 2020, conform calculelor Ernst&Young Amsterdam. Am menţionat mai sus Easybox, iar reţeaua a ajuns în prezent la peste 1000 de unităţi în toată ţara.
Doar prin acestea, nivelul de emisii directe de carbon a fost redus cu 15.8%. Impactul e în special generat de livrările last mile, având în vedere că un curier efectuează un singur traseu pentru livrarea unui număr mai mare de colete la Easybox. Secţiunea cu produse resigilate de la eMAG prezenta în oferta de 10 ani creşte ciclul de viaţă al produselor, având la rândul său un impact eco-friendly. eMAG participă şi la campania Rabla pentru electrocasnice, prin care stimulează achiziţia de produse eficiente energetic.