De ceva timp tot auzim despre metaverse-ul la care lucrează Mark Zuckerberg and Co., universul virtual despre care v-am vorbit într-un editorial chiar aici. De curând am aflat că acest proiect ar putea fi dezvoltat în Europa, poate chiar și România, Facebook urmând a crea zece mii de locuri de muncă pe continent. Pentru a rezona mai bine cu metavers-ul, Facebook plănuiește și un rebranding major care s-ar putea lăsa cu o schimbare de nume.
Informația sosește via The Verge și aflăm că firma Facebook ia în calcul posibilitatea de a trece printr-un rebranding care implică redenumirea. Există și o serie de documente de pe urma cărora aflăm că noul nume ar trebui să exprime migrarea către metaverse. Se pare că problema numelui va fi discutată săptămâna viitoare pe data de 28 octombrie atunci când are loc conferința anuală Connect.
Numele nou, oricare va fi acesta, va servi ca un semn că firma (FB) plănuiește extinderea dincolo de orizontul social media și de problemele pe care le are de înfruntat în acest segment (exemplu aici). Acest rebranding va urmări poziționarea rețelei sociale Facebook ca un produs separat, fix precum se întâmplă cu WhatsApp, Instagram și Oculus.
Așadar nu vom avea parte de un nume nou pentru rețeaua de socializare FB ci pentru compania Facebook în sine, la fel cum Google se reinventa în 2015 când ajungea sub conducerea companiei mamă Alphabet Inc. Revenind la Facebook, există posibilitatea ca numele ales să fie Horizon asta după ce platforma de gaming VR cu același nume a fost rebranduită în Horizon Worlds.