La nici 3 săptămâni de la ultima amendă aplicată celor de la Amazon, autorităţile italiene revin cu o amendă substanţială pentru aceeaşi companie. Dacă la final de noiembrie Apple şi Amazon erau amendate cu 200 milioane de euro, acum compania lui Jeff Bezos are de plătit 1.13 miliarde de euro, pentru abuz al poziţiei pe piaţă.
În noiembrie e vorba despre o înţelegere între Apple şi Amazon pentru exclusivitate la vânzarea de produse. Acum autoritatea italiană antitrust a amendat Amazon cu 1.13 miliarde de euro pentru abuz al poziţiei dominante pe piaţă, conform Reuters. Amazon.it şi-ar fi folosit poziţia dominantă pentru a forţa vânzătorii third party să folosească logistică să şi serviciul Fulfilment by Amazon (FBA).
Pentru a îi motiva, Amazon oferea beneficii exclusive la pachet, precum abonamente Prime, promoţii şi creşterea vizibilităţii pe site. Odată aplicat logo-ul Prime cel albastru, utilizatorii te pot remarca mai uşor în lungă listă de oferte. Vânzătorii third party din acest Marketplace care aveau produsele legate de acea promoţie nu au avut voie să folosească servicii third party de livrare.
Amazon insistă că aceşti parteneri nu sunt forţaţi să facă asta, aşa că majoritatea vânzătorilor nu folosesc FBA, dar nu a clarificat chestiunea cu Amazon Prime. Gigantul american poate face apel la decizia organismului italian. În Italia există 7 milioane de consumatori înscrişi în programul de loializare Prime şi e logic că mulţi vânzători vor să primească eticheta albastră Prime, de aici şi problema.
Comisia Europeană colaborează cu autorităţile din peninsulă în acest caz.