În ultimul an la mare căutare au început să fie automobilele cu design retro, iar aici mă gândesc în primul rând la Hyundai care a venit pe piață cu modele foarte arătoase precum IONIQ 5, electric desigur. Nici Renault nu stă departe de acest trend și la fel ca HDM care renaște modele iconice Nokia în variante moderne, la fel face și producătorul francez care decide că este momentul ca Renault 4 să revină pe asfalt.
Ca scurt istoric, Renault 4 este un adevărat simbol, născut în anii 60 ca răspuns la societatea aflată în schimbare, între exodul rural, apariția clasei de mijloc și noului rol al femeilor. Era o mașină pentru toată lumea și pentru orice scop, un simbol al libertății. Acum vine la zeci de ani distanță un succesor, unul electric numit Renault 4 E-Tech Electric.
Acesta se bazează pe ADN-ul modelului original și vorbim despre un crossover cu design retro-futurist. Are un profil unic și o grilă iluminată de 1.45 metri în lungime, iar în spate vedem stopurile împărțite în 3. Face parte din segmentul B, este puțin mai mare și mai spațios decât Renault 5 E-Tech Electric, adică un soi de comparație Captur în raport cu Clio.
Renault 4 E-Tech vine cu portbagaj cu aspect modular nou ce oferă 420 de litri cubi de spațiu, prag cu încărcare redusă și compartimente de depozitare ingenioase. Avem spațiu generos la interior, centru de greutate scăzut, funcție OnePedal și o autonomie de până la 400 km, toate grație unei platforme dedicate numită AmpR Small.
Măsoară 4.14 metri, are lățime de 1.8 metri, înălțime de 1,57 metri și ampatament de 2,62 metri. Vine cu o trapă retractabilă din material textil, are 3 niveluri de echipare, ecran de 7 inch pentru instrumentarul de bord și de 10 inch pentru infotainment, sunet Harman Kardon și multe multe opțiuni de personalizare.
Ca motorizare, avem două versiuni de putere electrice, de 120 și 150 CP, plus două capacități de baterie 40 sau 50 kWh (cu tehnologie NMC). Ca performanțe, dacă alegi versiunea de 150 CP și baterie de 52 kWh ai cuplu de 245 Nm, viteză maximă de 150 km/h și 0-100 în 8.5 secunde. Ai încărcător DC de 100 kW, iar încărcarea se face de la 15 la 80% în 30 de minute.
Varianta de 120 CP, cu 225 Nm cuplu și baterie de 40 kWh oferă 300km autonomie, iar încărcarea se face la stații cu până la 80 kW. Lansarea este programată pentru mijlocul anului 2025 și încă nu avem prețuri oficiale.