Renault pregătește un SUV electric de clasă medie, produs integral în Franța, care elimină complet utilizarea pământurilor rare din motor. Este o schimbare tehnologică majoră, cu implicații directe în lanțurile de aprovizionare, costuri și reciclare. Motorul, realizat împreună cu Valeo, oferă 200 kW (272 CP), fără magneți pe bază de pământuri rare, și va fi fabricat la uzina Cléon.
SUV-ul folosește o arhitectură electrică de 800V și o baterie de 90 kWh, produse în Franța. Încărcarea rapidă, gestionarea termică și autonomia ridicată sunt posibile datorită acestor specificații. Modelul este construit pe o platformă software definită (SDV), gândită pentru actualizări constante și integrare nativă cu Google Cloud. La bord vor exista cipuri Qualcomm și până la două supercomputere, care gestionează funcții de asistență și infotainment.
Producția e planificată pentru 2027, în paralel cu viitoarea generație Megane E-Tech. Platforma tehnologică ar putea influența viitorul Dacia, brand deținut de Renault, mai ales dacă ingineria fără pământuri rare se dovedește scalabilă la costuri mai mici. Dacia Spring folosește în prezent tehnologii mai convenționale, dar următoarele modele ar putea adopta o parte din soluțiile Renault, dacă acestea reduc dependența de materii prime critice.
Renault încearcă astfel să își securizeze producția și să reducă expunerea la riscuri geopolitice, într-un context în care pământurile rare sunt dominate de China. Chiar dacă materialele precum litiul sau grafitul rămân critice, eliminarea magneților rari este un pas important pentru simplificarea reciclării și stabilizarea costurilor.


