Retailerii online sunt obligați să aibă oameni cu care clienții pot vorbi direct, nu doar roboți (inclusiv eMAG, Altex și alți comercianți)

4.277 ori
<b>Retailerii online sunt obligați să aibă oameni cu care clienții pot vorbi direct, nu doar roboți (inclusiv eMAG, Altex și alți comercianți)</b>Dacă a trebuit să luați legătura cu un retailer în ultimele luni, probabil că ați observat că mulți au apelat la un chatbot / robot pentru a vă răspunde la mesaje. eMAG, de exemplu, a eliminat numerele de telefon din secțiunea Suport, lăsând la dispoziția

Dacă a trebuit să luați legătura cu un retailer în ultimele luni, probabil că ați observat că mulți au apelat la un chatbot / robot pentru a vă răspunde la mesaje. eMAG, de exemplu, a eliminat numerele de telefon din secțiunea Suport, lăsând la dispoziția clienților doar o secțiune de chat pentru rezolvarea problemelor. Ei bine, aflăm azi că acest lucru se va schimba, noua directivă europeană obligând retailerii online să aibă oameni cu care clienții să poată vorbi direct, nu doar roboți. Mai jos am detalii.

Știu că s-au plâns mult de acest aspect în ultimele luni, inclusiv pe grupul nostru de Facebook. Odată cu noua directivă europeană clienții nu vor mai fi limitați la interacțiunea cu chatboți, ci vor putea contacta direct retailerii și vor putea chiar depune plângeri împotriva magazinelor care nu oferă date de contact clare atât pentru propria platformă, cât și pentru vânzătorii din margketplace-ul pe care îl administrează. 

Acest lucru se va întâmpla de îndată ce regulamentul UE privind serviciile digitale (DSA) va fi implementat. Călin Cozan, șeful serviciului juridic și responsabil de DSA, spune:

„Orice platformă online, cum este marketplace-ul eMAG, trebuie să aibă această informație. Punctele de contact trebuie să fie cât se poate de clar stabilite. Clienții pot depune plângeri”.

Se pare că ANCOM urmează să verifice în perioada următoare ce măsuri respectă companiile vizate de noul regulament european. Cătălin Dragomir, direct de comunicare ANCOM, spune:

„Pe lângă eMAG vor fi mulți alți furnizori de servicii intermediare care vor trebui să implementeze toate cerințele în ceea ce privește adaptarea Termenilor și condițiilor pentru a el face mai clare, să implementeze toate aceste mecanisme de trasnmitere a plângerilor cu privire la conținutul ilegal pe care ar putea să îl găzduiască și vom vedea în ce măsură se respectă”

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×