După lansarea oficială a BYD în România din luna mai, iată că un alt producător important din China, NIO, va intra pe piața locală până în 2026, odată cu extinderea în șapte state europene, alături de parteneri regionali. Compania a confirmat că va aduce în Europa Centrală și de Est cinci modele BEV (vehicule electrice pe baterii), inclusiv noile Firefly EV, în cadrul unei strategii de poziționare ca brand global în domeniul mobilității electrice.
Conform Electrek, NIO va colabora cu AutoWallis pentru livrările în Austria, Ungaria, Cehia, Polonia și România, în timp ce pentru Belgia și Luxemburg se va baza pe grupul Hedin Mobility. Aceste parteneriate sunt esențiale pentru logistica regională, dar și pentru adaptarea la cerințele pieței locale.
Țările vizate și calendarul estimativ:
- 2025: Austria și Ungaria
- 2026: Cehia, Polonia, România
Modelele confirmate pentru Europa:
- EL6 - SUV electric de dimensiuni medii, succesorul fostului ES6;
- EL8 - model premium cu șapte locuri, destinat familiilor;
- ET5 - sedan electric compact;
- ET5 Touring - versiune break a modelului ET5, adaptată pentru Europa;
- Firefly EV - model de oraș al sub-brandului Firefly, destinat în special zonelor urbane europene.
Această mutare vine în continuarea extinderii anterioare a companiei, care a început în 2021 în Norvegia și s-a extins ulterior în Danemarca, Germania, Olanda și Suedia. Datorită unui conflict de marcă cu Audi, modelele NIO din Europa nu mai folosesc prefixul „ES”, ci au trecut la denumirea „EL”.
Firefly: sub-brandul care promite volume și accesibilitate
Modelul Firefly, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, este unul dintre produsele cheie pentru expansiunea europeană. NIO intenționează să lanseze acest vehicul în aproximativ 20 de piețe externe până la finalul anului 2025, înainte chiar ca el să devină disponibil în China. Versiunea cu volan pe dreapta ar putea debuta în luna octombrie.
Prin aceste lansări, NIO speră să atragă clienți din segmente diferite - de la utilizatori urbani care caută soluții electrice compacte, la familii care își doresc SUV-uri spațioase și performante.
Qin Lihong, cofondator și președinte NIO, a subliniat că această extindere europeană reflectă viziunea companiei de a deveni un jucător major în industria globală a vehiculelor electrice. Accentul pus pe inovație, sustenabilitate și experiența utilizatorului stă la baza strategiei NIO, care îmbină dezvoltarea tehnologică cu colaborările locale.