Un studiu privind competențele digitale în UE este lansat de HUAWEI împreună cu All Digital și EY; Iată ce s-a constatat

1.685 ori
<b>Un studiu privind competențele digitale în UE este lansat de HUAWEI împreună cu All Digital și EY; Iată ce s-a constatat</b>Finalul lunii aprilie ne aduce vești despre un studiu important lansat de către HUAWEI alături de All Digital și EY. Acesta privește competențele digitale în Uniunea Europeană și reprezintă un efort comun pentru creșterea gradului de conștientizare

Finalul lunii aprilie ne aduce vești despre un studiu important lansat de către HUAWEI alături de All Digital și EY. Acesta privește competențele digitale în Uniunea Europeană și reprezintă un efort comun pentru creșterea gradului de conștientizare a deficitului privind abilitățile în domeniu la nivelul UE. Studiul a avut parte de un eveniment de lansare pe 27 aprilie în Bruxelles, la Biblioteca Solvay.

Începem prin a afla faptul că potrivit unor noi cercetări, 2 din 3 europeni ce au un nivel scăzut în materie de competențe digitale vor avea nevoie de perfecționare până în 2025, asta pentru a fi atinse obiectivele stabilite în Planul de Acțiune al UE pentru Eduația Digitală. Astfel, sunt necesare soluții noi cu scopul de a cultiva aceste abilități în rândul oamenilor.

Huawei alături de cele două companii mai sus amintite, colaborează special pentru a contribui la creșterea gradului de conștientizare a deficitului privind abilitățile digitale la nivelul UE. La mijloc este un chestionar rapid pe care fiecare cetățean UE îl va putea completa iar la final descoperi care sunt competențele din domeniu pe care le poate îmbunătăți.

Scopul urmărit de acest chestionar este acela de a obține o privire de ansamblu asupra deficitului de aptitudini digitale, prin crearea și încadrarea rezultatelor în 6 tipologii distincte, create pe baza descoperirilor prezentate în studiul privind competențele digitale în UE, acestea fiind:

  • Investigatorul Pierdut („The Lost Investigator)
  • Comunicatorul Tăcut („The Silent Communicator”)
  • Creatorul Stângaci („The Clumsy Creator)
  • Protectorul Expus („The Exposed Protector)
  • Programatorul Deconectat („The Disconnected Programmer”)
  • Rezolvatorul Confuz („The Confused Problem-solver”)

Suntem informați că în timp ce studiul explorează în profunzie cauzele fundamentale ale deficitului, chestionarul propus are rolul de a crește gradul de conștinetizare cu privire la carențele digitale și permit o înțelegere mai largă a situației. Sunt dezvăluite totodată și posibile soluții și acțiuni concrete pe care factorii decizionali le pot întreprinde pentru a reduce decalajul acestor competențe.

Iată cele 5 domenii specifice de interes în care este structurat acest studiu:

  • Îmbunătățirea și creșterea oportunităților de educație și învățare în domeniul TIC 
  • Prioritizarea talentelor în cadrul companiilor: îmbunătățire/recalificare 
  • Încurajarea și sprijinirea femeilor care activează în domeniul TIC 
  • Stimularea creării unor ecosisteme colaborative în sfera competențelor digitale 
  • Investițiile în digitalizarea serviciilor publice

Cât despre constatările studiului, avem pentru început faptul că aproape 1 din 5 specialiști TIC au competențe digitale scăzute la nivel general. Totodată, aproape 80% din decalajul de competențe digitale se datorează contradicției dintre competențele digitale, indicând nevoia urgentă de perfecționare.

Ni se reamintește pe final faptul că HUAWEI a început să lanseze programe de dezvoltare a talentelor numite Seeds for the Future încă din 2008, oferind și burse, lansând competiții tehnologice. În tot acest timp, compania a sprijinit peste 1,5 milioane de oameni din peste 150 de țări.

Iată link-urile pentru a participa la chestionar și citi studiul:

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×