În ultima perioada companiile din zona smartphone acordă o atenție mai mare asupra procesului de reparație, astfel că după ce am văzut Apple anunțând un program de reparație acasă, a urmat parteneriatul Samsung cu iFixit menit să facă reparațiile acasă mai simple pentru telefoane. Astăzi tot despre compania sud-coreeană vorbim, dar cu ceva nou în ecuație.
Descoperim că Samsung ia în calcul opțiunea de a oferi componente reciclate oficiale și certificate ca părți de schimb în service-uri, asta la jumătate de preț. Practic, cine are un Galaxy S21 să spunem și are nevoie de un ecran nou, poate merge în service-ul Samsung și opta pentru varianta reciclată, plătind cu 50% mai puțin pentru componenta în cauză.
Lansarea programului ar urma să aibă loc în următoarele luni, înainte de a doua jumătate a anului. Momentan acestea sunt detaliile disponibile, iar din punctul meu de vedere, inițiativa este una interesantă. Pe de o parte clientul se bucură de un preț mai mic și de o componentă reciclată verificată și probabil cu garanție, iar Samsung va adăuga o nouă bilă albă în catalogul sustenabilității.
În ultimul an Samsung a început să folosească plase de pește reciclate pentru unele componente neesențiale de Galaxy S22 și totodată a eliminat încărcătoarele din cutiile telefoanelor cu scopul de a reduce deșeurile electronice.