Vânzările Tesla se prăbușesc în Europa; Piețele mari, precum Germania și Marea Britanie, trag în jos bilanțul

1.262 ori
<b>Vânzările Tesla se prăbușesc în Europa; Piețele mari, precum Germania și Marea Britanie, trag în jos bilanțul</b>Tesla traversează o perioadă extrem de complicată pe piața auto din Europa, unde înmatriculările de vehicule au scăzut dramatic în prima parte a anului 2025. Cele mai recente date arată că, în luna iulie, vânzările Tesla au fost cu 41,6% mai mici față

Tesla traversează o perioadă extrem de complicată pe piața auto din Europa, unde înmatriculările de vehicule au scăzut dramatic în prima parte a anului 2025. Cele mai recente date arată că, în luna iulie, vânzările Tesla au fost cu 41,6% mai mici față de aceeași lună din 2024, în timp ce restul pieței europene de vehicule electrice este pe creștere.

Compania a pus anterior declinul din primul trimestru pe seama tranziției la o versiune nouă a Modelului Y, dar realitatea arată că problemele sunt mai profunde. Scăderea nu doar că nu s-a oprit în a doua jumătate a anului, ci pare să se accentueze în majoritatea piețelor importante. În perioada 2023-2024, Tesla pierduse deja aproximativ 40.000 de unități în Europa (cam 10%), dar în 2025 ritmul scăderii s-a accelerat considerabil. Estimările actuale sugerează că Tesla va încheia anul cu o scădere totală de peste 34% față de anul anterior, adică undeva spre 265.000 de unități vândute, față de aproape 400.000 în 2024.

Germania, o piață esențială pentru constructorul american și locul unde se află fabrica Gigafactory Berlin, pare să fie una dintre cele mai afectate regiuni. Dacă în anii trecuți Tesla vindea peste 60.000 de mașini anual în Germania, în 2025 ar putea să nu ajungă nici măcar la 20.000. Scăderi abrupte s-au înregistrat și în Belgia, Danemarca, Olanda și Suedia, unde declinul vânzărilor este de ordinul zecilor de procente, mergând spre -60% în unele cazuri.

Marea Britanie era până de curând o excepție notabilă, dar nici aici lucrurile nu mai stau bine. După ce în prima jumătate a anului părea că Tesla se menține, iulie a venit cu o scădere masivă de 60% față de aceeași lună din 2024. Practic, declinul a cuprins aproape toate piețele europene, cu excepția Spaniei și Norvegiei, unde s-au înregistrat creșteri marginale, dar insuficiente pentru a echilibra balanța.

Motivul principal al acestei tendințe pare a fi competiția. Spre deosebire de piața din SUA, unde Tesla rămâne liderul incontestabil pe zona EV, Europa oferă un ecosistem mult mai competitiv, cu oferte solide din partea producătorilor tradiționali europeni și asiatici. În plus, odată cu intrarea modelelor electrice chinezești în Europa, la prețuri mai mici și fără taxele mari impuse în SUA, Tesla pierde și avantajul prețului.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×