Tesla pierde teren accelerat în Europa; Vânzările se prăbușesc în timp ce BYD și Chery câștigă cotă și pătrund și în România

1.242 ori
<b>Tesla pierde teren accelerat în Europa; Vânzările se prăbușesc în timp ce BYD și Chery câștigă cotă și pătrund și în România</b>Tesla continuă să piardă serios din avântul pe care îl avea în Europa, iar cifrele din aprilie 2025 nu lasă loc de interpretări: înmatriculările au scăzut cu peste 80% în Suedia și cu procente similare în alte piețe importante. Iar asta se întâmplă în..

Tesla continuă să piardă serios din avântul pe care îl avea în Europa, iar cifrele din aprilie 2025 nu lasă loc de interpretări: înmatriculările au scăzut cu peste 80% în Suedia și cu procente similare în alte piețe importante. Iar asta se întâmplă în timp ce competitorii, în special cei chinezi, intră agresiv pe piață - inclusiv în România. BYD și Chery au pășit oficial pe piața autohtonă, aducând direct concurență reală pentru brandurile deja consacrate, inclusiv Tesla. Tabelul de mai jos sintetizează scăderile suferite de Tesla în Europa:

ȚarăScădere înmatriculări Tesla (%)Perioadă raportată
Suedia-80,7%aprilie 2025 vs. 2024
Țările de Jos-73,8%aprilie 2025 vs. 2024
Danemarca-67,2%aprilie 2025 vs. 2024
Franța-59,4%aprilie 2025 vs. 2024

Interesant e că, în timp ce Tesla se retrage din topuri, piața europeană de EV e pe creștere: +28% în primul trimestru. Concurenții chinezi, în special BYD, Chery și SAIC, au obținut rezultate spectaculoase - Chery cu un salt incredibil de 2.467%. Intrarea BYD și Chery pe piața din România nu e o coincidență: e parte dintr-o strategie regională de extindere agresivă, care pune presiune directă pe Tesla inclusiv în estul Europei, acolo unde până acum americanii aveau un oarecare avantaj de imagine.

Tesla a încercat să oprească declinul cu reduceri de preț și stimulente în Germania, Marea Britanie, Norvegia și Suedia, dar fără efecte vizibile până acum. Model Y facelift e pregătit pentru livrări începând din iunie, ceea ce înseamnă că orice impact pozitiv va fi întârziat. Între timp, clienții europeni au opțiuni mai ieftine, bine echipate și mai “neutre” din punct de vedere al imaginii - lucru care contează din ce în ce mai mult într-o Europă tot mai atentă la profilul etic al companiilor.

Imaginea Tesla a fost afectată serios și de Elon Musk. Sprijinul său vocal pentru partide de extremă dreapta din Europa a generat proteste, boicoturi și chiar vandalizări ale stațiilor de încărcare. Un sondaj recent arată că 59% dintre potențialii cumpărători din Europa sunt mai puțin dispuși să aleagă Tesla din cauza asocierii cu Musk. Iar asta, în combinație cu alternativa chineză care vine fără astfel de bagaje, e o rețetă clară pentru pierdere de cotă de piață.

Pe plan financiar, compania a raportat rezultate sub așteptări: profitul a scăzut cu 71% față de anul anterior (409 milioane USD), iar veniturile s-au redus la 19,33 miliarde USD, mult sub estimările de 21,11 miliarde. Wall Street Journal a relatat că board-ul Tesla ar căuta un nou CEO, lucru negat public de companie, dar care a stârnit agitație pe bursă. Situația e tensionată și din cauza noii implicări politice a lui Musk, care a anunțat că din luna mai va petrece doar 1-2 zile pe săptămână în funcția de CEO Tesla, fiind ocupat cu un post în administrația Trump. Investitorii nu sunt deloc liniștiți.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×