Xiaomi a lansat oficial primul său SUV electric, YU7, într-un eveniment organizat pe 26 iunie în China. Cu un preț de pornire de aproximativ 30000 euro (253.500 yuan), modelul vine în trei versiuni – Standard, Pro și Max – și este deja disponibil pentru precomenzi. Compania pare hotărâtă să concureze direct cu Tesla Model Y, nu doar ca specificații, ci și la nivel de design și preț.
Designul aduce cu un Ferrari Purosangue parcă sau un SUV Porsche. Cu o siluetă fastback aerodinamică, mâner ascuns la uși, grilă activă și un coeficient de rezistență de doar 0.245. Are dimensiuni generoase: aproape 5 metri lungime, 2 metri lățime și un ampatament de 3 metri. Toate versiunile folosesc arhitectura electrică de 800V cu motoare V6s Plus, iar în funcție de echipare, livrarea puterii variază între 235 kW (Standard) și 508 kW (Max), ceea ce duce la un sprint 0–100 km/h între 5,88 secunde și 3,23 secunde. Versiunea de top ajunge la o viteză maximă de 253 km/h.
YU7 vine cu scaune față cu masaj și funcție zero-gravity, banchetă spate cu reglaj electric la 135°, ecran panoramic HyperVision de 1,1 metri lățime format din trei display-uri Mini LED și un touchscreen separat pentru pasagerii din spate. Xiaomi include și un mini-frigider de 4,6 litri, un sistem audio cu 25 de difuzoare compatibil Dolby Atmos și 36 de spații de depozitare. Totul este controlabil vocal prin AI-ul proprietar Xiaomi și complet compatibil cu ecosistemul Apple – de la CarPlay la control din Apple Watch.
Autonomia declarată este, în stil chinezesc, impresionantă: până la 835 km în versiunea Standard și în jur de 760 km pentru Pro și Max, toate măsurate conform ciclului CLTC. Încărcarea ultra-rapidă adaugă până la 620 km în doar 15 minute. Sub capotă, avem fie baterii LFP (în Standard și Pro), fie NCM (Max), furnizate de BYD și CATL. Dincolo de cifre, YU7 se remarcă prin faptul că oferă aceste specificații la un preț considerabil mai mic decât rivalii direcți: cu cel puțin 1100 euro sub Tesla Model Y în China.
Dincolo de performanță, Xiaomi mizează și pe siguranță. YU7 integrează o structură hibridă oțel-aluminiu, carcasă de baterie rezistentă la impact și platforma proprie de conducere asistată, alimentată de cipul Nvidia Thor.
Mai mult, sistemul de autonomie a fost antrenat pe baza unui set de 10 milioane de clipuri video, iar testele efectuate pe o distanță de aproape 6,5 milioane de kilometri în 296 de orașe arată seriozitatea cu care Xiaomi tratează acest debut auto. Iar interesul publicului este pe măsură – în doar trei minute de la lansarea precomenzilor, Xiaomi a primit peste 200.000 de solicitări.