Xiaomi în criză de credibilitate; SU7 Ultra pierde clienți după accident și campanii înșelătoare

5.640 ori
<b>Xiaomi în criză de credibilitate; SU7 Ultra pierde clienți după accident și campanii înșelătoare</b>Scandalurile recente care au zguduit divizia auto a Xiaomi au lovit dur nu doar în reputația brandului, ci și în performanța sa financiară. După ce modelul electric SU7 Ultra a fost implicat într-un accident fatal în martie, soldat cu trei morți

Scandalurile recente care au zguduit divizia auto a Xiaomi au lovit dur nu doar în reputația brandului, ci și în performanța sa financiară. După ce modelul electric SU7 Ultra a fost implicat într-un accident fatal în martie, soldat cu trei morți, încrederea consumatorilor s-a prăbușit. Incidentul a avut loc în timp ce sistemul de asistență la condus era activ, iar reacția autoturismului, alertarea șoferului cu doar două secunde înainte de impact, a ridicat semne de întrebare serioase asupra siguranței și maturității tehnologiei de „self-driving” promovată de companie. 

De atunci, Xiaomi a fost nevoită să schimbe comunicarea oficială privind tehnologia, înlocuind „condus autonom” cu „asistență la condus” și adoptând o atitudine mult mai rezervată. În paralel, au ieșit la iveală probleme legate de promovarea înșelătoare a unor componente opționale. Capota din fibră de carbon, promovată intens de Xiaomi ca o soluție aerodinamică cu ventilație integrată, s-a dovedit a fi pur decorativă. 

Xiaomi în criză de credibilitate; SU7 Ultra pierde clienți după accident și campanii înșelătoare

Testele efectuate de utilizatori și materiale video virale au arătat că orificiile nu sunt funcționale, iar compania nu a reușit să justifice prețul de 42.000 de yuani cerut pentru acest „upgrade”. Xiaomi a oferit scuze publice și un pachet de compensații constând în puncte de loialitate, dar nemulțumirea a persistat. Peste 400 de clienți au cerut rambursarea integrală a banilor, iar mai multe grupuri de proprietari au angajat avocați pentru inițierea unor acțiuni colective în justiție.

În acest context tensionat, vânzările modelului SU7, și în special ale versiunii Ultra, au început să scadă abrupt. Conform datelor furnizate de China Automobile Dealers Association, între săptămânile 16 și 19 ale anului, livrările săptămânale ale SU7 au scăzut de la 7.200 la 5.200 de unități. Modelul de bază a înregistrat o scădere de la 6.700 la 4.700 de unități. Pe lângă acest declin progresiv, comenzile noi au scăzut cu 55% în aprilie față de martie, iar această tendință negativă a continuat și în mai. 

Chiar și platforma oficială Xiaomi Auto estimează acum livrări între 26 și 44 de săptămâni, sugerând o scădere masivă a cererii care nu mai justifică inițialele termene de livrare extinse.

Valoarea de piață a Xiaomi a fost de asemenea afectată. Acțiunile companiei listate la bursa din Hong Kong au scăzut cu 1,4%, în ciuda faptului că, până în februarie-martie, divizia auto părea să devină un motor de creștere pentru brand. Lansarea SU7 fusese un succes răsunător, modelul depășind la un moment dat Tesla Model 3 în vânzări lunare în China. Acum însă, aceeași piață care i-a oferit un start spectaculos îi întoarce spatele. În plus, compania a fost nevoită să amâne lansarea SUV-ului YU7, planificată pentru jumătatea anului, invocând „prioritizarea problemelor existente”.

Mai mult, atmosfera internă din cadrul diviziei auto Xiaomi nu a ajutat deloc. Presa chineză a relatat despre o cultură organizațională opresivă, în care angajații erau obligați să lucreze minimum 11,5 ore pe zi, iar cei care nu atingeau acest prag riscau sancțiuni sau concedieri. Pentru o companie care s-a poziționat mereu drept „prietenoasă cu utilizatorii” și care a cultivat imaginea fondatorului său ca lider carismatic, aceste dezvăluiri contrastează puternic cu imaginea publică.

Fondatorul Lei Jun a recunoscut pe Weibo că trece prin cea mai dificilă perioadă de la fondarea Xiaomi, o mărturisire care, în ciuda tonului personal, nu a reușit să tempereze valul de critici din partea publicului și presei.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×