Xiaomi își consolidează prezența pe piața auto cu YU7, un SUV electric de lux, proiectat să concureze direct cu Tesla Model Y, oferind dimensiuni mai mari, tehnologie avansată și autonomie extinsă. Prezentat oficial pe 22 mai, YU7 este al doilea model electric al companiei chineze după succesul sedanului SU7 și vizează segmentul SUV-urilor premium din China, unde Tesla dominase până de curând. Lansarea pe piață este programată pentru luna iulie.
Design impunător și confort high-tech
Cu o lungime de aproape cinci metri și un ampatament de 3.000 mm, Xiaomi YU7 promite un spațiu interior generos și confort sporit. Este mai lung, mai lat și mai jos decât Tesla Model Y, ceea ce îi conferă un profil mai aerodinamic, dar și o siluetă impunătoare. SUV-ul va fi disponibil în nouă culori exterioare, cu opțiuni precum verde smarald columbian, portocaliu strălucitor și titan metalizat, iar roțile vin în variante de 19 și 20 de inci. Designul exterior este completat de mânere electrice retractabile și iluminare ambientală, alături de tehnologia Ultra-Wideband pentru acces fără cheie cu telefonul mobil.
Interiorul cu cinci locuri este dedicat confortului deplin, toate scaunele fiind îmbrăcate în piele Nappa. Scaunele față tip „zero gravity” se pot înclina până la 123° și oferă masaj cu 10 puncte, iar cele din spate sunt reglabile electric până la 135°. Pasagerii din spate dispun de un ecran tactil de 6,68 inci pentru controlul climatizării și divertismentului. La bord se regăsește un afișaj lat de 1,1 metri, compus din trei ecrane Mini LED, gestionate de procesorul Snapdragon 8 Gen 3. Sistemul pornește în doar 1,35 secunde și primește actualizări software în 15 minute.
Performanțe și autonomie de top
YU7 va fi disponibil în trei versiuni: RWD (tracțiune spate), Pro AWD (tracțiune integrală) și Max AWD (versiunea de top). Toate folosesc o arhitectură de 800 V, ce permite încărcări ultra-rapide. În 15 minute se pot adăuga până la 620 km autonomie, în funcție de versiune. Performanțele sunt remarcabile:
- YU7 RWD: motor de 235 kW și 528 Nm, 0–100 km/h în 5,9 secunde
- YU7 Pro AWD: 365 kW și 690 Nm, 0–100 km/h în 4,27 secunde
- YU7 Max AWD: 508 kW și 866 Nm, 0–100 km/h în 3,2 secunde, viteză maximă de 253 km/h
Versiune | Baterie | Autonomie CLTC | Tip baterie |
---|---|---|---|
YU7 RWD | 96,3 kWh | 835 km | LFP |
YU7 Pro AWD | 96,3 kWh | 770 km | LFP |
YU7 Max AWD | 101,7 kWh | 760 km | NCM |
Siguranță avansată și tehnologii autonome
Xiaomi integrează în YU7 un sistem propriu de conducere asistată, bazat pe cipul Nvidia Drive AGX Thor, capabil de 700 TOPS. Caroseria include o cușcă de protecție din oțel ultra-rezistent de 2200 MPa, un cadru frontal din aluminiu turnat 20-în-1 și un amestec de oțel și aluminiu descris de companie ca fiind „cușcă blindată”. Bateria este protejată de o carcasă ranforsată cu acoperire antiglonț. În plus, toate versiunile YU7 sunt dotate cu senzori LiDAR, radar 4D mmWave și camere inteligente cu protecție anti-orbire, pentru o percepție extinsă și precisă a mediului înconjurător.
Debutul YU7 a fost planificat inițial pentru luna aprilie, dar a fost amânat din cauza unui incident în timpul testelor cu un vehicul autonom. Lansarea comercială este așteptată în iulie, însă prețul oficial nu a fost comunicat. Interesul pentru noul SUV vine într-un context favorabil pentru Xiaomi, care a înregistrat vânzări de peste 258.000 unități ale sedanului SU7, iar în primul trimestru al anului 2025 a devenit al optulea producător mondial de vehicule electrice, cu o cotă de piață de 2,8%.