Apple ar putea muta o parte din producția iPhone în Brazilia, încercând să ocolească taxele impuse de SUA și China

2.953 ori
<b>Apple ar putea muta o parte din producția iPhone în Brazilia, încercând să ocolească taxele impuse de SUA și China</b>Am discutat recent despre taxele impuse de SUA recent, cele care ar putea crește cu mult prețul device-urilor Apple. China a răspuns la decizia lui Trump, anunțând de asemenea o taxă de import de 34% pentru produsele ce provin din Statele Unite

Am discutat recent despre taxele de import impuse de SUA, cele care ar putea crește cu mult prețul device-urilor Apple. China a răspuns la decizia lui Trump, anunțând de asemenea o taxă de import de 34% pentru produsele ce provin din Statele Unite. Ei bine, pare acum că Apple e prins la mijloc și se gândește să mute o parte din producția telefoanelor în Brazilia. Mai jos avem detalii.

Brazilia apare acum pe radarul Apple ca variantă mai puțin costisitoare. Potrivit unor surse citate de publicația Exame, Apple ar putea extinde liniile de asamblare de la fabrica Foxconn din Jundiaí, São Paulo. Acolo deja se produce modelul de bază al iPhone 16, deci infrastructura există. Motivul e clar, bunurile importate din Brazilia în SUA sunt taxate cu doar 10%, comparativ cu 26% pentru India și 54% pentru China.

Strategia are sens din punct de vedere logistic, dar nu e lipsită de provocări. Capacitatea fabricii din Brazilia ar putea fi insuficientă pentru a prelua un volum mare de comenzi fără întârzieri sau probleme privind calitatea. India, care a devenit recent un nod important în lanțul de aprovizionare al Apple, intră și ea în vizorul tarifelor americane, cu o taxă de 26% aplicată de pe 5 aprilie

Practic, opțiunile ieftine de producție încep să dispară, iar pentru Apple, Brazilia ar putea fi un colac de salvare temporar. Totuși, mutarea unei părți mai mari de producție acolo nu e lipsită de riscuri, mai ales într-un context global tensionat. La bursă, efectele nu au întârziat: acțiunile Apple au scăzut cu peste 8%, cea mai gravă cădere de la începutul pandemiei. 

Cu 220 de milioane de iPhone-uri vândute anual, din care o mare parte în SUA, e clar că Apple trebuie să găsească rapid o soluție.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×