Apple a reușit o creștere de 8% a vânzărilor de iPhone în China în al doilea trimestru din 2025, comparativ cu perioada similară din 2023. Este prima revenire anuală a companiei americane după aproape doi ani de scădere constantă pe una dintre cele mai competitive piețe. Potrivit Counterpoint Research, modelele iPhone 16 Pro și Pro Max au fost cele mai căutate.
Saltul s-a datorat în principal reducerilor aplicate în luna mai, înainte de startul festivalului 618 – o perioadă extinsă de promoții online, echivalentul Black Friday în China. Trei modele de iPhone au fost în topul vânzărilor în această perioadă, dar vârful s-a înregistrat în primele faze ale campaniei, nu în săptămâna de vârf din iunie, cum se întâmpla în anii anteriori.
Creșterea din China a influențat și piața bursieră: acțiunile Apple au urcat cu peste 2% pe bursa americană pe 3 iulie. Cu toate acestea, compania rămâne pe minus la nivelul anului, în contextul tensiunilor comerciale dintre SUA și China și al incertitudinilor legate de posibile taxe vamale suplimentare în cazul unei reveniri a administrației Trump.
În ciuda redresării Apple, Huawei rămâne liderul de piață în China, cu cea mai mare rată de creștere în T2 2025. Counterpoint estimează că brandul chinez va deveni numărul unu, susținut de loialitatea clienților existenți și de reintroducerea procesoarelor proprii. Apple, deși pe plus, rămâne sub presiune pe o piață extrem de dinamică.