La final de 2019 aflăm că Huawei a avut un an excelent, în ciuda interdicţiilor impuse de SUA. Cele 240+ milioane de telefoane vândute anul trecut au reprezentat un succes pentru companie, dar elanul a fost tăiat serios în primul trimestru din 2020. Au început să apară cifrele şi vedem o frânare a creşterii, reflectată mai jos.
Cu câteva zile în urmă aflam și cifre pentru România + o parte din situația internațională. Între pandemia de Covid-19 şi atitudinea ostilă a lui Trump era de aşteptat să apară şi o scădere de vânzări. Compania chineză a anunţat veniturile pe T1 2020 în valoare de 25.7 miliarde de dolari. Asta înseamnă o creştere de 1.4% faţă de anul trimestrul 1 din 2019. Asta în condiţiile în care T1 2019 a adus o creştere de 39% faţă de T1 2018. Profitul a fost de 7.3%, adică aproximativ 1.9 miliarde de dolari. Huawei a subliniat totuşi că prevăzuse toate aceste cifre în calculele şi planurile sale.
Compania nu a anunţat totuşi şi câte telefoane a livrat în primele 3 luni ale acestui an. Spre exemplu anul trecut în T1 livra 59 de milioane de handseturi, iar succesul din 2019, cu acele 240 de milioane de unităţi livrate e datorat în mare parte mobilizării publicului chinez, care a cumpărat numai Huawei într-un acces de patriotism, menit să contreze bullying-ul din SUA. Huawei rămâne totuşi faultată ca imagine de faptul că nu poate folosi Google Service şi Play Store pe telefoanele sale.
Huawei era la ultima strigare al doilea cel mai mare producător de telefoane din lume, după Samsung, dar şi lider în zona de echipamente telecom. Luna viitoare se împlineşte un an de când Huawei a fost pusă pe lista neagră de către SUA, fără vreo perspectivă favorabilă din această direcție pentru viitor.
Conform vicepreşedintelui Huawei, Victor Zhang, compania a arătat "rezistenţă în fața listei negre, dar şi a coronavirusului", având în vedere aceste cifre. Piaţa chineză rămâne totuşi motorul creşterii companiei, iar acolo economia a fost deja deblocată post Covid-19.