După ce ieri aflam cum s-a descurcat Huawei pe parcursul anului 2019, iată că astăzi și Xiaomi are un raport oficial pentru situația de anul trecut și descoperim astfel care au fost principalele segmente generatoare de venituri pentru firma chineză. Trebuie spus că 2019 a fost un an bun pentru Xiaomi, companie care a continuat cu extinderea globală, ajungând chiar și în România cu magazin Mi Store deschis în București și cu evenimente de presă - un exemplu fiind debutul lui Redmi Note 8 Pro.
Din start aflăm că veniturile totale înregistrate de Xiaomi în 2019 au ajuns la 29 miliarde de dolari, cifră care a depășit așteptările de piață. Suntem informați că veniturile Xiaomi realizate în zona smartphone pe parcursul anului 2019 au ajuns la 15.7 miliarde de euro, creșterea fiind de 7.3% comparativ cu situația din 2018. Au fost livrate în total 124.6 milioane de smartphone-uri la nivel global și aflăm că cel mai bine vândut smartphone din portofoliul companiei pe parcursul anului 2019 a fost Redmi Note 7 (potrivit Canalys). De asemenea, odată cu separarea Redmi de Xiaomi din ianuarie 2019 s-a ajuns la o strategie smartphone dual-brand care a înregistrat un progres solid de-a lungul anului.
Rezultate financiare Xiaomi 2019
- Venituri: 29 miliarde de dolari (creștere de 17.7%)
- Profit brut: 4 miliarde de dolari (creștere de 28.7%
- Profit operațional: 1,656 miliarde de dolari (creștere de 882.9%)
- Profit net ajustat: 1,624 miliarde de dolari (creștere de 34.8%)
Au fost remarcate creșteri și în zona de produse IoT și lifestyle pe parcursul anului 2019, vânzările de asemenea produse generând venituri de 8.7 miliarde de dolari (creștere de 41.7% față de anul 2018). Aflăm că numărul de televizoare livrate de Xiaomi în 2019 a fost de 12.8 milioane de unități și că potrivit Canalys, Xiaomi a fost cel mai mare producător de purtabile în 2019.
De asemenea, mai aflăm că în 2019 jumătate din veniturile înregistrate au venit din piețele externe (12.8 miliarde de dolari) și că livrările de smartphone-uri din Europa Vestică au crescut cu 115.4% în trimestrul 4 din 2019 comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Livrările de smartphone-uri au crescut cu 65.7% în Spania, 69.9% în Franța și 206.2% în Italia.
Nu în ultimul rând, Xiaomi declară că deși producția de terminale a suferit blocaje temporare în perioada februarie-martie din cauza pandemiei de COVID-19, la ora actuală capacitatea de producție a revenit la 80-90% din nivelul normal. Pentru că Xiaomi pune accentul pe vânzarea prin intermediul canalelor online, se pare că vânzările nu au fost atât de afectate.